با خواص شگفت‌ انگیز روغن جوجوبا برای پوست آشنا شوید!

تغذیه سالم

با خواص شگفت‌ انگیز روغن جوجوبا آشنا شوید!

روغن جوجوبا نوعی روغن حامل برای روغن های ضروری دیگر است. که از دانه های گیاه جوجوبا، گیاهی بومی آمریکای شمالی تهیه می شود.

روغن جوجوبا اگر چه روغن نامیده می شود اما در واقع نوعی موم گیاهی مایع است که بسیار ملایم بوده و به همین دلیل از آن به عنوان روغن حامل برای مخلوط کردن با سایر روغن های ضروری استفاده می شود.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

خواص روغن جوجوبا برای پوست!

روغن جوجوبا تأثیرات معجزه آوری برای شادابی، جوانی و سلامت پوست به همراه دارد. در گذشته‌های دور، سرخ‌پوستان آمریکایی از این روغن برای درمان زخم و کبودی‌های پوست استفاده می‌کردند. امروزه اما با تحقیقات مهم آزمایشگاهی خواص بسیار سودمند این روغن برای پوست بر همه آشکار شده و این امر وجود روغن جوجوبا در بسیاری از کرم‌ها و لوسیون‌های پوست را به‌خوبی اثبات می‌کند. افراد بسیاری از روغن جوجوبا به‌عنوان بخش مهم برنامه مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنند.

از روغن جوجوبای خالص به‌عنوان دارویی برای آکنه، خشکی پوست، آفتاب‌سوختگی، بیماری پسوریازیس، اگزما و سایر بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود. در ادامه مهمترین خواص روغن جوجوبا برای پوست را معرفی کرده‌ایم.

روغن جوجوبا یک ماده مرطوب کننده است:
این روغن با پوشش لایه‌ای محافظ روی پوست از عفونت‌های باکتریایی و بیماری‌هایی همچون آکنه جلوگیری کرده و رطوبت پوست را در همه حال حفظ می‌کند.
روغن جوجوبا ضد باکتری است:
این روغن خاصیت ضد باکتری و ضد میکروبی دارد که کمک زیادی به‌سلامتی پوست می‌کند.
روغن جوجوبا منبع سرشار از آنتی‌اکسیدان است:
این روغن سرشار از ویتامین E است که این امر سبب شده روغن جوجوبا بتواند به پوست شما کمک کند تا با استرس اکسیداتیو ناشی از مواجهه روزمره با آلاینده‌ها و سموم دیگر مقابله کند.

بیشتر بخوانید:  چند راه آسان برای خوردن فیبر بیشتر

روغن جوجوبا ضد حساسیت است:

این روغن تحریک کننده نیست و کمتر گزارش شده که واکنش آلرژیک ایجاد کند. برای اطمینان بیشتر قبل از استفاده با پزشک متخصص مشورت نمایید.

ترمیم زخم‌های روی پوست را سرعت می‌بخشد:
تحقیقات نشان داده است که غلظت ویتامین موجود در روغن جوجوبا، روند ترمیم پوست را سرعت می‌بخشد.
روغن جوجوبا از خشکی پوست جلوگیری می‌کند:
روغن جوجوبا خاصیت ضد التهابی و درمانی دارد و استفاده از آن روی پوست به رفع خشکی، پوسته‌پوسته شدن، خارش و علائم این چنین کمک می‌کند.
از شکستگی پوست جلوگیری می‌کند:
جوجوبا یک روغن ضد پیری است. با استفاده مداوم از این روغن می‌توان از شکستگی پوست و چین‌وچروک جلوگیری نمود.
کلاژن پوست را تقویت می‌کند:
یکی از مهمترین خواص روغن جوجوبا برای پوست صورت این است که روغن جوجوبا باعث تقویت کلاژن پوست می‌شود. کلاژن پروتئینی است که در پوست و مفاصل و همچنین قسمت‌های بدن شما از غضروف ساخته شده است. هرچه سن بالاتر برود سطح کلاژن پوست کاهش می‌یابد. آنتی‌اکسیدان موجود در روغن جوجوبا به بدن در تولید کلاژن کمک می‌کنند که سبب می‌شود پوست شما جوان‌تر بماند.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه کامل “ذرت مکزیکی” با طعمی فوق العاده بی نظیر
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه کوکی شکلاتی، این شیرینی محبوب!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست