بدترین جای آشپزخانه برای نگهداری ادویه

سبک زندگی

بدترین جای آشپزخانه برای نگهداری ادویه

ادویه جات را هرگز در این قسمت از آشپزخانه نگهداری نکنید

قطعاً فلفل و نمک جزء ضروری ترین طعم دهنده هایی است که می توانید آن ها را در آشپزخانه پیدا کنید و برای غذاهای خود استفاده کنید. ادویه های معروف دیگر مثل پودر سیر، پاپریکا و طیف وسیعی از تمام این طعم دهنده ها را باید به گونه ای در آشپزخانه نگهدارید که آسیبی به آن ها وارد نشود و بتواند در طولانی مدت از آن ها استفاده کرد. اما به نظر شما چه مکان هایی برای نگهداری ادویه ها مناسب نیست؟ در این مقاله از وب سایت برکه فود در این باره توضیح خواهیم داد:

نزدیک گاز برای نگهداری ادویه اصلاً جای مناسبی نیست

قرار دادن ادویه در نزدیکی گاز شاید کار شما را راحت تر کند و آن ها را در دسترس نگه دارد تا هنگام آشپزی از آن ها استفاده کنید اما طبق نظر متخصصان، قرار دادن ادویه در نزدیک گاز و دیگر وسایل آشپزخانه، اصلاً کار مناسبی نیست.

ادویه ها را هرگز نباید کنار گاز نگهدارید زیرا دمای زیاد باعث خراب شدن ادویه و کاهش طعم آن ها می شود. گرما مواد شیمیایی مختلف را آزاد می کند و روغن های طبیعی داخل ادویه ای که باعث طعم و بوی خوبی از آن ها می شود را از بین می برد. طعم ادویه با دمای بالا، قدرت خود را از دست می دهد و اجزای درون آن شروع به شکستن می کند. بسیاری از ادویه ها از دانه های زمینی درست می شود چربی موجود در آن ها بر اثر قرار گرفتن در معرض دما از بین می رود.

بیشتر بخوانید:  نحوه تمیز کردن وسایل آشپزخانه و ظروف با روغن زیتون

کنار دیگر وسایل حرارت دهنده هم فضای مناسبی نیستند

قطعاً پر حرارت ترین و داغ ترین فضای آشپزخانه نزدیک گاز است اما متخصصان فضا های دیگری را هم می شناسند که حرارت و دمای زیادش برای نگه داشتن ادویه جای مناسبی نیست. به عنوان مثال هرگز نباید ادویه را نزدیک به پنجره آشپزخانه که نور مستقیم آن می تابد، قرار دهید زیرا نور زیاد آفتاب باعث ایجاد گرما می شود. همچنین کنار ماشین ظرفشویی هم فضای مناسبی برای قرار دادن ادویه نیست.

دور انداختن ادویه در صورت حرارت دیدن

البته از قبل باید به این توجه کنید که ادویه ها را داخل چه ظرفی قرار داده اید اما گاهی اوقات گرمای زیاد ادویه را خراب می کند و مجبور می شوید که آن ها را دور بیندازید. قرار دادن ادویه در محفظه پلاستیکی و قرار گرفتن در معرض گرما باعث ایجاد سموم در آن ها می شود که قطعاً قارچ و باکتری هم تولید می کند و سریعاً باید آن ها را دور بیندازید اما اگر آن ها را داخل ظرف شیشه ای یا فلزی قرار دهید و مدت زمان کوتاهی هم کنار گاز قرار بگیرد، باز هم قابل استفاده است اما ممکن است کمی طعمش کاهش پیدا کند.

بنابراین باید ادویه ها را کجا نگهداری کنیم؟

از نظر متخصصان بهترین مکان برای نگه داشتن ادویه ها یک محل خنک، خشک و تاریک یا کم نور است. به عنوان مثال کابینتی که خیلی دور از گاز قرار گرفته است، مناسب ترین گزینه است.

اگر در مکانی زندگی می کنید که هوایش گرم و مرطوب است، بهتر است ادویه ها را داخل یخچال بگذارید.

بیشتر بخوانید:  روغن کنجد اصل را چگونه از تقلبی تشخیص دهیم؟

اما مهم تر از گرما یا سرما، این است که دمای پایدار را برای نگه داشتن ادویه ها لحاظ کنید زیرا نوسانات و تغییرات دما باعث ایجاد قارچ و باکتری می شود.

 

مقالات مشابه

, ,
نوشتهٔ پیشین
راه رهایی از استرس تنها در 20 دقیقه
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه کیش بیف و پیاز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست