بسته بندی غذا با فویل آلومینیومی

سبک زندگی
بدون دیدگاه

در اکثر رستوران ها و همین طور فست فود های بیرون بر، از فویل های آلومینیومی برای بسته بندی انواع خوراک و ساندویچ استفاده می کنند. علاوه بر این، فویل های آلومینیومی در آشپزخانه منازل نیز کاربردهای فراوانی دارد. علاوه بر روکش خوراک ها و انواع کیک که در فر پخته می شود، از فویل آلومینیومی، برای نگهداری غذاها در یخچال نیز استفاده می شود. آیا تا کنون این سوال برایتان پیش آمده که آیا بسته بندی غذا با فویل آلومینیومی برای سلامتی بی خطر هست یا خیر؟ با توجه به رواج مصرف فویل های آلومینیومی در آشپزخانه، بهتر است با ما همراه باشید تا جواب این سوال را بدانید.

زیان های بسته بندی غذا با فویل آلومینیومی

ریسک بالای بسته بندی غذا با فویل آلومینیومی
مانند بسیاری دیگر از ظروف یک بار مصرف، فویل و ظروف آلومینیومی یک بار مصرف نیز کیفیت های متفاوتی دارند که ممکن است نتوانید به سادگی به آن پی ببرید. انواع ارزان تر و بی کیفیت این فویل ها اغلب حاوی مقداری سرب هستند که برای سلامتی به شدت مضر است. علاوه بر سرب، مصرف خود آلومینیوم نیز تا حدی برای سلامتی مجاز است. در اغلب موارد با مصرف این فویل ها و ظروف، مقداری بیش از حد استاندارد آلومینیوم وارد بدن مصرف کننده شده و می تواند بسیار مشکل ساز باشد. متاسفانه حتی ظروف و قابلمه های آلومینیومی نیز، در صورتی که پوشش محافظ استاندارد نداشته باشند می توانند بسیار برای سلامتی مضر باشند. متاسفانه درصد بالای آلومینیوم در رژیم غذایی می تواند در بروز بیماری هایی همچون آلزایمرو آسیب های جدی به سلامتی استخوان ها موثر باشد.

بیشتر بخوانید:  ۱۰ خوراکی که نیاز به یخچال ندارند؛ نگهداری مواد غذایی

بدترین انتخاب: مواد اسیدی

در نظر داشته باشید که چنانچه روی گوشت یا جوجه را با فویل می پوشانید، سطح آن با آبلیمو،رب، سرکه و یا ماست برخورد نداشته باشد. مجاورت این مواد با آلومینیوم سرعت انتقال مواد سمی موجود در آلومینیوم را به غذا بیشترمی کند.

چاره چیست؟
استفاده از فویل های آلومینیومی در برخی از دستورها یک اصل غیر قابل تغییر است. برای اینکه از آسیب های جدی در امان باشید باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

نکته اول: از فویل آلومینیومی و ظروف یک بار مصرف آلومینیومی معتبر و استاندارد استفاده کنید.

نکته دوم: غذا را در فویل نگهداری نکنید.

نکته سوم: بعد از خرید غذاهای بیرن بر که در ظروف آلومینیومی یک بار مصرف سرو می شوند، بلافاصله غذا را به ظروف چینی منتقل کرده و میل کنید.

نکته چهارم: از تماس آلومینیوم با مواد اسیدی جلوگیری کنید.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه کیک براونی کتویی
نوشتهٔ بعدی
خواص زنجبیل

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست