بهترین روش شستن و ضدعفونی کردن توت فرنگی در دوران کرونا

سبک زندگی
بدون دیدگاه

بهترین روش شستن و ضدعفونی کردن توت فرنگی در دوران کرونا

یکی از عوامل بسیار مهمی که در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارد، استفاده از انواع میوه ها و سبزیجات تازه است. به طور قطع می توان گفت درصد زیادی از ویتامین های مورد نیاز و ضروری بدن به واسطه مصرف میوه و سبزیجات تامین می شود؛

اما نکته ای که در این میان باید به آن توجه شود این است که قبل از مصرف، میوه ها و سبزیجات به طور صحیحی شسته شده و در واقع، ضدعفونی شوند. امروزه، به دلیل گسترش بیماری کرونا و شیوع آن در تمامی نقاط جهان، بیشتر از گذشته به نحوه شستن میوه ها، ضدعفونی کردن و حتی گند زدایی سبزیجات، توجه می شود.

گرچه، گندزدایی، میکروب زدایی و ضدعفونی کردن سبزیجات و میوه ها تنها به فصل و زمان خاصی اختصاص ندارد و در تمامی شرایط، این نکته باید مورد توجه قرار داده شود. زیرا میکروب های موجود روی سبزیجات و میوه ها می تواند عامل بسیاری از بیماری ها در انسان باشد.

ضدعفونی کردن میوه ها و سبزیجات بسیار پراهمیت است و در صورتی که این کار به درستی انجام نشود، خوردن آنها نه تنها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نخواهد شد،بلکه مصرف آنها باعث خواهد شد که انواع بیماری ها در انسان شیوع پیدا کرده و در واقع، این مواد مقوی به موادی پرخطر برای بدن انسان ها تبدیل می شوند.

در نتیجه، توصیه می شودکه میوه ها و سبزیجات را قبل از مصرف، به دقت بشویید. شستن میوه هاو سبزیجات به طور صحیح در از بین بردن سموم دفع آفات و سایر میکروب های موجود روی سطح آنها، بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید:  بهترین روش ها برای نگهداری برنج تازه در منزل

امروزه ممکن است برخی سبزیجات و میوه ها به ویروس کرونا آلوده باشند و در این صورت، مصرف این میوه ها و سبزیجات منجر می شود که فرد به بیماری کرونا مبتلا شود. این مسئله نیز موضوع شستن صحیح میوه ها و سبزیجات و در واقع، ضدعفونی کردن آنها را در این دوران بسیار پراهمیت تر می کند.

بهترین روش شستن توت فرنگی

نحوه ضدعفونی کردن توت فرنگی در کرونا
می توان گفت میوه توت فرنگی یکی از خوشمزه ترین میوه هاست که از منابع غنی ویتامین ث، اسید فولیک، آنتی اکسیدان و حتی فیبر به شمار می رود. میوه توت فرنگی را می توان به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم معرفی کرده و علاوه بر آن، مصرف این میوه خطر ابتلا به بیماری های قلبی را نیز کاهش می دهد.

اما در این میان، مسئله ای که بیشترین اهمیت را دارد، شستن و ضد عفونی کردن توت فرنگی، همانند دیگر محصولات تازه، است. زیرا توت فرنگی ها می توانند به باکتری های خطرناک و مضری مانند سالمونلا یا ای کولی آلوده باشند.

علاوه بر این مورد، می توان گفت میوه توت فرنگی از دسته میوه های کثیف به شمار می رود و در واقع، اغلب آفت کش ها را شامل می شود.

در شستن توت فرنگی باید دقت داشته باشید که تنها باید توت فرنگی را قبل از مصرف کاملا بشویید. زیرا شستن زودتر از زمان مصرف میوه توت فرنگی باعث می شود که این میوه سریع تر خراب شود.

در واقع، زمانی که شما میوه توت فرنگی را می شویید آب آن جذب شده و اگر همان زمان توت فرنگی را مصرف نکنید، این میوه زودتر خراب خواهد شد. همچنین شما باید زمان مصرف برگ های میوه را از آن جدا کنید.

بیشتر بخوانید:  روش های شستشوی پتو

طرز شستن توت فرنگی در ایام کرونا

در ادامه، چندین روش مختلف برای شستشو و ضد عفونی کردن توت فرنگی در کرونا شرح داده شده اند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید.

نحوه ضدعفونی کردن توت فرنگی کرونایی
1. شستن توت فرنگی با آب در دوران کرونا
توت فرنگی‌ ها را به روش‌های متفاوت می‌ توان شست، اولین روش آن که بسیار ساده‌تر است شستن با آب. قبل از شستن توت فرنگی‌ها برگ‌ های آن را جدا نکنید. اگر توت فرنگی‌ها تمیز هستند به راحتی آن را زیر آب بشویید.

اما اگر توت فرنگی‌ های شما گل یا خاک روی آن‌ها بود ظرفی را پر از آب کنید و توت فرنگی‌ ها را داخل آن قرار بدهید. تا مدت زمانی بمانند و گل روی آن‌ها در آب ته نشین شود. سپس آن‌ها را بردارید و در زیر آب بشویید و بعد آن را درون آبکشی قرار بدهید تا آب آن خارج شود.

طرز شستن توت فرنگی

2. شستن توت فرنگی با سرکه در ایام کرونا
برای شستن توت فرنگی با سرکه مانند روش قبل لازم به جداکردن برگ آن‌ ها نیست درون ظرفی به نسبت ۱ به ۳ سرکه و آب سرد بریزید و مخلوط کنید. در این روش باید تعداد کمی توت فرنگی را به مدت چند ثانیه داخل آب و سرکه قرار بدهید.

اگر داخل آب و سرکه زیاد بمانند محلول به داخل توت فرنگی فرو می‌رود و باعث خراب شدن و بدمزگی توت فرنگی می‌شود؛ بنابراین چند عدد توت فرنگی را درون محلول آب و سرکه با دست بشویید و سپس آن‌ها را آب بشویید و درون آبکش قرار بدهید.

بیشتر بخوانید:  تلخی لیمو عمانی رو اینطوری بگیرید

نحوه ضدعفونی کردن توت فرنگی
3. ضد عفونی کردن و شستن توت فرنگی با محلول
برای شستن توت فرنگی در دوران کرونا، می‌ توانید توت فرنگی را محلول شوینده سبزیجات بشویید، یا آن‌ها را در محلول آب و مایع شوینده بشویید. به این صورت که سینک یا ظرفی را پر از آب سرد کنید؛ و به میزان ۲ انس از محلول شوینده‌ی سبزیجات داخل آن بریزید.

خوب مخلوط کنید و توت فرنگی را چند ثانیه داخل آن قرار بدهید و سریع با آب سرد بشویید.

4. شستن توت فرنگی با مایع ظرفشویی در دوران کرونا
برای شستن توت فرنگی با مایع ظرفشویی باید به روش بالا انجام بدهید به ازای هر لیتر آب سرد ۱ تا ۳ قطره مایع ظرفشویی بریزید و مخلوط کنید و توت فرنگی را چند ثانیه داخل آن قرار بدهید و سریع با آب سرد آن را آبکش کنید.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
۳ ماده غذایی برای کاهش استرس
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه بیسکویت مونت کارلو خوشمزه و مخصوص با طعم نارگیلی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست