درمان سردرد با طب سنتی

تغذیه سالم
بدون دیدگاه

امروزه به دلایل مختلف سردرد تبدیل به فراگیرترین بیماری در بین مردم شده است و بسیاری از مردم با اولین علائم بروز سردرد به قرص های شیمیای روی می آورند که ممکن است این داروها عوارض جانبی خطرناک و گاه سمی ای داشته باشد. خوشبختانه راه های خانگی زیادی برای درمان سردرد وجود دارد.

ما در این مقاله چندین راه حل برای درمان سردرد با استفاده از طب سنتی به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا شما را با انواع سردرد ، علت ایجاد آنها ، نحوه‌ ی درمان و از بین بردن این سردردها با طب سنتی و گیاهان دارویی آشنا کنیم.

انواع سردرد در طب سنتی که عبارتند از:

1 – سردردهای صفراوی :

علائم سردرد صفراوی عبارت است از : درد از پیشانی و جلوی سر شروع می شود همچنین در گرما و با عطرهای گرم تشدید می گردد . این سردرد کل پیشانی و چشم را فرا می گیرد . معمولا در مردها مشاهده می گردد.

درمان سردردهای صفراوی با طب سنتی :

سرکه انگبین (دو واحد عسل + دو واحد عرق نعنا + یک واحد سرکه انگور طبیعی) یا آب زرشک و هر غذای سردی یا استشمام سرکه ، آب نارنج یا آبلیمو و… می تواند درمان اورژانسی باشد. ولی برای درمان اساسی باید سرکه انگبین ۴۰ روز مصرف شود و سپس با حجامت عام درمان قطعی است.

2 – سردردهای دموی :

علائم سردردهای دموی عبارت است از : درد از پیشانی شروع و کل سر را فرا میگیرد و در شقیقه نبض دارد همچنین با گرما شدت می گیرد . عصبانیت و عطرهای گرم از دیگر عوامل تشدید کننده این نوع سردرد هستند و در مردان بیشتر دیده می شود.

بیشتر بخوانید:  ماسک روغن بادام تلخ برای مراقبت از پوست و تقویت مو

درمان سردردهای دموی با طب سنتی :

دو مرحله حجامت عام ماهی یکبار سپس یک مرحله حجامت سر که دو هفته بعد از حجامت عام دوم انجام می گردد.(بهتر است حجامت عام در نیمه دوم ماه قمری مخصوصا روزهای 17 یا 19 یا 21 ماه قمری انجام گردد.) اگر شدت سردردها زیاد باشد حجامت عام باید سه مرحله انجام شود سپس حجامت سر انجام گردد.

3 – سردردهای بلغمی :

علائم سردردهای بلغمی عبارت است از: درد معمولا از گردن و پشت سر شروع می شود . هنگام سردی و استرس تشدید می شود و با بوهای گرم آرام می شود . بعضی مواقع همراه با حالت تهوع می باشد. در زنان معمولا بیشتر دیده می شود.

درمان سردردهای بلغمی با طب سنتی :

بسته به شدت سردی سر درمان بین 40 تا 120 روز طول می کشد.

1 – حجامت گرم کتف (بادکش) 21 مرحله

2 – ارده با شیره انگور هفته ای ۵ وعده صبحانه

3 – استشمام عطر گرم شبها موقع خواب جلوی بینی

5 – روغن مالی با روغن کنجد روی ملاج سر

6 – ترک و یا کاهش سردیها مخصوصا شبانگاه

توجه : اگر سردرد در خانم بود استفاده شبی یک لیوان عرق رازیانه با عسل توصیه می شود.

4 – سردردهای سوداوی :

علائم سردردهای سوداوی عبارت است از : این سردرد معمولا کل سر را فرا می گیرد . معمولا به هر بهانه ای این سردرد ایجاد می گردد. (سرو صدا ، عصبانیت ، شلوغی ، ترافیک ، استرس ، آلودگی هوا و…) این سردرد در بین زنان و مردان در عصر حاضر شایع است.

درمان سردردهای سوداوی با طب سنتی :

بیشتر بخوانید:  تاثیرات امگا۳ بر سلامتی

سردردهای سوداوی معمولا 4 الی 6 ماه نیاز به درمان دارند.

1 – خوراک سرکه انگبین شبی یک لیوان

2 – ماساژ سر پا و پنجه پا

3 – شانه زدن موها با شانه های زبر

4 – بادکش گرم کتف ۲۱ مرحله

5 – حجامت عام دو مرحله ماهی یکبار

6 – حجامت سر در ماه سوم

7 – احتمالا حجامت پشت گوش در ماه چهارم

8 – ترک غذاهایی که ایجاد سودا می کند از جمله (بادمجان ـ سوسیس و کالباس ـ ادویجات تند ـ گوشت گوساله و گاو ـ چای سیاه و سبز ـ قهوه و نسکافه ـ سرخکردنی ها ـ سیگار ـ قلیان و …)

مقالات مشابه

, , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
کباب ترکی مرغ ( غذای ترکی )
نوشتهٔ بعدی
درمان خانگی گلودرد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.