بلدرچین کبابی

آشپزی
بدون دیدگاه

بلدرچین کبابی

کباب بلدرچین یکی از کباب های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که به خاطر استفاده از گوشت بلدرچین طعم بسیار لذیذی دارد. اگر از طعم جوجه کباب خسته شده اید و دنبال تنوع هستید ، می توانید برای خانواده کباب بلدرچین تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کباب بلدرچین تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کباب بلدرچین در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم 

گوشت بلدرچین ۱ کیلوگرم
لیموترش ۶ عدد
پیاز ۲ عدد
زعفران ۱ قاشق غذاخوری
پاپریکا به مقدار لازم
روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
برگ بو به میزان لازم
کره ۱ قالب
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا گوشت بلدرچین را به همراه ۳ لیوان آب ، ۱ عدد پیاز خرد شده و مقداری برگ بو در یک قابلمه قرار می دهیم تا گوشت بلدرچین تقریبا نیم پز شود و آب داخل قابلمه تقریبا تبخیر شود. پس از اینکار پوست روی گوشت بلدرچین را جدا می کنیم.

و بلدرچین را به قطعات کوچکتر تبدیل می کنیم تا راحت تر کباب شود. یک کاسه بزرگ انتخاب می کنیم و گوشت بلدرچین را داخلش می ریزیم ، سپس روغن زیتون را به همراه آب لیمو ترش ، زعفران دم کرده ، پاپریکا ، نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم.

پیاز باقیمانده را هم خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم. مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا به تمام نقاط گوشت بلدرچین برسند. سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و برای مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت طعم دار شود.

بیشتر بخوانید:  دستور پخت شامی برنجی

پس از گذشت این زمان گوشت بلدرچین را سیخ! می کنیم. در یک کاسه کوچک کره را آب می کنیم. پس از قرار! دادن سیخ ها روی حرارت مرتب روی کباب ها کره می مالیم! تا خشک نشوند. نکته مهم اینست این کباب را باید با حرارت ملایم درست کنیم.

مقالات مشابه

, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
پیتزا پپرونی
نوشتهٔ بعدی
میگو سوخاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.