ناگت گوشت

آشپزی
بدون دیدگاه

ناگت گوشت

ناگت گوشت یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که تقریبا شبیه به کتلت گوشت یا شامی کباب است اما با طعمی متفاوت می تواند در میان برنامه غذایی شما قرار بگیرد. این غذای خوشمزه در دسته بندی غذاهایی که با گوشت چرخ کرده تهیه می شوند قرار می گیرد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر ناگت گوشت تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه ناگت گوشت در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
آرد سوخاری به میزان لازم
پودر سیر به میزان لازم
نمک به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
فلفل به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و آبش را می گیریم. حالا گوشت چرخ کرده را به پیاز آب گرفته اضافه می کنیم و مقداری نمک ، فلفل ، زردچوبه و پودر سیر به گوشت اضافه می کنیم و مواد را خوب ورز می دهیم تا کاملا مخلوط شوند.

بعد از اینکه مواد را خوب مخلوط کردیم پنیر پیتزا را به گوشت اضافه می کنیم و مواد را خوب ورز می دهیم تا کاملا مخلوط شوند. برای اینکه مایه ناگت منسجم تر شود بهتر است در صورت امکان مخلوط گوشت و پنیر پیتزا را دو بار چرخ کنیم.

اگر چرخ گوشت در دسترس نبود با غذاساز هم می توانیم مواد را مخلوط کنیم البته باید به طوری مواد را در غذاساز مخلوط کنیم که بافت مواد از بین نرود و له نشوند. حالا مایه ناگت ما آماده است و در مرحله بعد باید گوشت را در آرد سوخاری بغلتانیم.

بیشتر بخوانید:  دسر آلبالو
.

آرد سوخاری را در یک ظرف مناسب می ریزیم و مقداری! از گوشت ( تقریبا به اندازه فلافل ) بر می داریم و در آرد سوخاری! می غلتانیم. به همین صورت تمام مایه! را در آرد سوخاری می غلتانیم. برای اینکه ناگت گوشت! مانند ناگت مرغ سریع مغز پخت نمی شود بهتر است! وسط هر ناگت با انگشت یک سوراخ ایجاد کنیم.

حالا مقداری روغن در یک تابه می ریزیم و روی حرارت! قرار می دهیم ، صبر می کنیم تا روغن داغ شود! سپس ناگت ها را در تابه می اندازیم تا سرخ شوند.! بهتر است حرارت زیر تابه خیلی ملایم نباشد! چون باعث می شود ناگت ها روغن را جذب کنند.

پس از اینکه یک سمت ناگت سرخ شد! ، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگر آن نیز سرخ شود. به همین ترتیب! تمام ناگت ها را سرخ می کنیم. برای گرفتن روغن! اضافی ناگت ها می توانیم آنها را روی! یک دستمال کاغذی قرار دهیم. پس از اینکه غذا حاضر !شد آنرا به همراه نان و سس مورد نظرتان سرو کنید.

دستور پخت ناگت گوشت دستور پخت ناگت گوشت دستور پخت ناگت گوشت دستور پخت ناگت گوشت دستور پخت ناگت گوشت دستور پخت ناگت گوشت دستور پخت ناگت گوشت

مقالات مشابه

, , , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
کباب خلیج فارس
نوشتهٔ بعدی
چیکن استراگانوف

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.