رنگ مبلمان خانه را چگونه انتخاب کنیم؟

سبک زندگی

رنگ مبلمان خانه را چگونه انتخاب کنیم؟

یکی از مواردی که در انتخاب رنگ مناسب مبلمان بسیار تاثیر گذار است، سبک دکوراسیونی است که انتخاب کرده‌اید. به همین دلیل ابتدا باید بدانید که هر مبلمان و هر رنگی برای کدام سبک مناسب‌تر است. در این مطلب از مجله برکه فود به این موضوع خواهیم پرداخت که هر رنگی از مبلمان برای کدام سبک دکوراسیون مناسب‌تر است.

سبک مدرن

مناسب‌ترین ترکیب رنگی که با سبک مدرن هماهنگی بسیار زیبایی ایجاد می‌کند، رنگ‌های سفید و سیاه در کنار یکدیگرند. رنگ‌های قرمز و بنفش درخشان نیز در این سبک، ظاهری زیبا ایجاد می‌کنند. اکسسوارهای فلزی و نقره‌ای رنگ نیز برای استفاده در سبک مدرن انتخاب‌های مناسبی هستند.

سبک کانتری

سبک روستایی نام دیگر سبک کانتری بوده و ایجاد فضای گرم و نوستالژیک از ویژگی‌های این سبک بشمار می‌رود. مانند سبک روستیک در سبک کانتری نیز از چوب طبیعی بسیار استفاده می‌شود، اما ظاهر مدرن‌تری نسبت به سبک روستیک دارد.

رنگ مناسب مبلمان برای سبک کانتری معمولا از رنگ‌های بهاری مانند رنگ‌های صورتی، سفید و سبز همراه با طرح و پارچه‌های گل‌دار استفاده می‌شود.

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک ظاهری شیک و مجلل دارد. بنابراین از رنگ‌ها و طرح‌های متنوع و متعددی می‌توانید استفاده کنید. در مبلمان؛ کنده کاری‌ها، تزئینات چوبی و استفاده از رنگ طلایی بسیار پرکاربرد است. از آنجایی که مبلمان سبک کلاسیک دارای ظاهری مجلل هستند، می‌توانید از رنگ‌هایی مانند رنگ‌های بفش و قرمز استفاده کنید. البته از آنجایی که اشیاء موجود در سبک کلاسیک دارای ابعاد بزرگی هستند از رنگ سفید نیز می‌توانید استفاده کنید.

سبک مینیمال

محبوب‌ترین و پرکاربردترین رنگ مبلمان در سبک مینیمال، رنگ سفید است که نمادی از بزرگی و وسعت بشمار می‌رود. اما در کنار رنگ سفید می‌توانید از اشیائی با رنگ‌های خنثی مانند رنگ طوسی نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  چگونه نگرانی و اضطراب را دور کنیم؟

سبک روستیک

در سبک روستیک با استفاده از چوب‌ها و تنه‌های درختان تلاش می‌شود تا مکانی طبیعی و در ارتباط با طبیعت ایجاد شود. در این سبک بیشتر از مبلمان سبک کلاسیک استفاده می‌شود. در مورد رنگ نیز، رنگ‌های هماهنگ و متناسب با رنگ چوب، از جمله سبز تیره، شرابی و قهوه‌ای بسیار پرکاربرد هستند.

سبک رترو

این سبک نیز مانند سبک کانتری فضایی نوستالژیک دارد، اما با این تفاوت که آنچه را که در زمان‌های گذشته مد بوده است را به نمایش می‌گذارد.

رنگ‌ها در این سبک بسیار غالب هستند. تنالیته‌های مختلف رنگ‌هایی مانند رنگ سبز، قرمز، آبی و خردلی در سبک رترو بسیار پرکاربرد است. پارچه‌های گل‌دار و چهارخانه نیز انتخاب مناسبی برای این سبک بشمار می‌روند.

 

 

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
رازهای کلیدی برای حفظ رطوبت پوست
نوشتهٔ بعدی
پوره سیب‌ زمینی با طعم سیر تنوری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست