سالاد اسفناج

آشپزی

سالاد اسفناج مخصوص افرادی است که دوست دارن مزه های جدید را کشف کنند.

ضمن اینکه این سالاد به خاطر مواد مغذی که در آن استفاده می شود برای بدن بسیار مفید است.

مواد اصلی تشکیل دهنده این سالاد اسفناج ، انار ، گردو و رب انار هستند. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد اسفناج تهیه نمایید.

با دستور پخت و طرز تهیه سالاد اسفناج در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سالاد اسفناج

اسفناج ۵۰۰ گرم
مغز گردو ۲۰۰ گرم
انار ۱ عدد
سرکه بالزامیک ۲ قاشق غذاخوری
رب انار ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه

این سالاد اسفناج یکی از سالادهایی است که در صورت موجود بودن موادش می توانید آنرا به سرعت تهیه و سرو نمایید. برای تهیه سالاد اسفناج ابتدا اسفناج ها را به خوبی می شوییم و توسط یک دستمال تمیز خشک می کنیم.

اسفناج ها را پس از خشک کردن داخل ظرف مخصوص سالاد می چینیم بهتر است از یک انار بزرگ و خوشرنگ استفاده کنیم. انار را به دقت دان می کنیم و دانه هایش را لا به لای برگ های اسفناج می ریزیم. در لایه آخر مغز گردوها را روی سالاد می ریزیم.

برای تهیه سس سالاد رب انار را در یک کاسه می ریزیم. سپس روغن زیتون و سرکه بالزامیک را به آن اضافه می کنیم. مقداری نمک ، فلفل و ادویه های مورد نظر خود را به مواد اضافه می کنیم و مواد سس را به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

بیشتر بخوانید:  چیکن استریپس

در پایان سس را روی سالاد می ریزیم تا هم زیبایی سالاد را بیشتر کند هم طعم بهتری به آن بدهد. در برخی دستور ها از پرتقال و پنیر فتا هم در تهیه این سالاد استفاده می شود که استفاده از این مواد در سالاد اسفناج به سلیقه و ذائقه شما بر می گردد.

انتخاب اسفناج مناسب

به دلیل اینکه نمی خواهیم اسفناج ها بپزیم بهتر است برای تهیه این سالاد از برگ های کوچک و تازه اسفناج استفاده کنیم اسفناج هم مانند کاهو برگ های کوچک و وسط آن جوان تر! و خوش طعم تر هستند و برای مصرف خام مناسب تر هستند.

مقالات مشابه

, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
سوپ گشنیز
نوشتهٔ بعدی
انواع چیدمان استاندارد در آشپزخانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست