سالاد روسی

آشپزی
بدون دیدگاه

سالاد روسی

سالاد روسی از معروف ترین غذاهای کشور روسیه است و با نام سالاد الویه روسی هم شناخته می شود. جالب است بدانید که سالاد روسی توسط یک سر آشپز بلژیکی در روسیه ابداع شده است و به خاطر طعم خوبش امروزه در تمام جهان فراگیر شده است. این سالاد یکی از غذای اصلی مردم روسیه در شب سال نو نیز می باشد. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد روسی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سالاد روسی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم 

سیب زمینی ۵۰۰ گرم
کالباس ۵۰۰ گرم
خیارشور ۲۵۰ گرم
هویج ۱ عدد
نخود فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
شوید به میزان لازم
سس مایونز به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا سیب زمینی ها را به همراه مقداری آب در یک قابلمه می ریزیم و آبپز می کنیم. توجه داشته باشید باید به قدری سیب زمینی ها در آب جوش بمانند که در زمان برش زدن له نشوند. پس از اینکه سیب زمینی ها پخت ، پوستشان را می گیریم و به صورت مکعب های کوچک برش می زنیم.

سیب زمینی ها برش خورده را در ظرفی که برای سالاد آماده کرده ایم می ریزیم. حالا کالباس و خیار شور را نیز به صورت مکعبی ریز خرد می کنیم و به ظرف اضافه می کنیم. حالا سس مایونز را به همراه نمک و فلفل سیاه به دیگر مواد اضافه می کنیم.

مقدار سس مایونزی که می خواهیم استفاده کنیم به ذائقه ما بستگی دارد و سالاد روسی هم مانند سالاد ماکارونی با سس بیشتر خوشمزه تر و لذیذتر خواهد بود. مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا سس به تمام مواد سالاد برسد.

بیشتر بخوانید:  پوره سیب‌ زمینی با طعم سیر تنوری

حالا در مرحله بعد نخود فرنگی را به همراه شوید خرد شده به سالاد اضافه می کنیم. هویج را می توانیم بپزیم و به صورت مکعبی به سالاد اضافه کنیم. یا اینکه به صورت خام رنده کنیم و برای تزیین روی سالاد استفاده کنیم. در پایان پس از پوشاندن روی سالاد ، آنرا برای حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا آماده شود.

مقالات مشابه

, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
سالاد شیرازی
نوشتهٔ بعدی
کوفته قلقلی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.