سالاد کلم بروکلی

آشپزی
بدون دیدگاه

 

سالاد کلم بروکلی

 

سالاد کلم بروکلی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و پرطرفدام ر بین المللی است که دارای دستورهای بسیار متنوعی می باشد.برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد کلم بروکلی در ادامه با برکه فود همراه باشید.

مواد لازم سالاد کلم بروکلی

گل کلم 1 عدد

کلم بروکلی 1 عدد

انار 2 عدد

مغز گردو 1 پیمانه

سس مایونز 2 قاشق

ماست 1 پیمانه

فلفل سیاه و نمک به مقدار کافی

آبلیمو به مقدار کافی

طرز تهیه سالاد کلم بروکلی

مرحله اول

برای تهیه سالاد کلم بروکلی خوشمزه ابتدای کار گل کلم را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش کاملا خارج شود. در ادامه کلم بروکلی را همانند گل کلم به صورت ریز خرد می کنیم.حالا یک قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم و مقداری نمک درون آن می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. زمانی که آب جوش آمد قابلمه از روی حرارت بر می داریم.

مرحله دوم

در این مرحله کلم بروکلی را می شوییم، سپس درون آب جوش به مدت ۲۰ ثانیه قرار می دهیم تا کاملا تمیز شود، سپس از آب جوش خارج می کنیم و درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود.حالا پوست گردو را جدا می کنیم، سپس مغز آن را به کمک چاقو به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه انار را می شوییم و از وسط به ۲ قسمت تقسیم می کنیم، سپس با قاشق پشت انار می کوبیم تا دانه های آن خارج شود.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه شیرینی نعلی
مرحله سوم

در این مرحله کلم بروکلی را به همراه گل کلم درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس گردو و دانه های انار به آن ها اضافه می کنیم. در ادامه ماست را به همراه سس مایونز درون یک کاسه جداگانه می ریزیم، سپس خوب مخلوط می کنیم.حالا آب لیمو ترش را به همراه نمک و فلفل سیاه به مخلوط سس اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مخلوط سس را به سالاد کلم بروکلی اضافه می کنیم، سپس مواد را زیر و رو می کنیم.

در نهایت زمانی که سس به خورد مواد رفت، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند. پس از گذشت این زمان سالاد را یخچال خارج کرده، سپس سرو می کنیم. نوش جان

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
ماهی با سس شوید
نوشتهٔ بعدی
دسر موز‌ و بیسکوئیت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.