طرز تهیه خورش شکلات

آشپزی

طرز تهیه خورش شکلات

مواد لازم خورش شکلات

گوشت گوساله ۲۰۰ گرم یا ۱۶ قطعه
پیاز ۱ عدد بزرگ
زرد چوبه ۱ قاشق مربا خوری
فلفل قرمز و فلفل سیاه به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
شکلات تخته ای تلخ ۱۰۰ گرم
شکلات شیرین ۱۰۰ گرم
نوتلا ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه خورش شکلات

مرحله اول
برای تهیه خورش شکلات خوشمزه و مجلسی در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم و سپس به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن به تابه اضافه کرده و صبر می کنیم تا داغ شود.

مرحله دوم
در این مرحله پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا طلایی شود. در ادامه نصف پیاز داغ را بر می‌ داریم و کنار می گذاریم، سپس گوشت گوساله خرد شده را به تابه اضافه می ‌کنیم. گوشت را چند دقیقه تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند.

مرحله سوم
نکته ای که باید به ان توجه داشته باشیم این است که برای تهیه پخت خورش شکلات حتما از گوشت گوساله استفاده شود چون طبع این گوشت سرد است و در کنار شکلات که طبع گرم دارد ترکیب بهتری را ایجاد می‌ کند.

مرحله چهارم
بعد از اضافه کردن گوشت و کمی تفت دادن آن ادویه ها را به گوشت می‌ زنیم به جز نمک، نمک را بعد از پخته شدن گوشت به مواد اضافه می‌ کنیم. حالا چند دقیقه دیگر تفت می دهیم تا با گوشت یکدست شوند، حالا نوبت شکلات تخته ای است.

بیشتر بخوانید:  بستنی باقلوا

مرحله پنجم
اگر شکلات تلخ دوست داریم، می ‌توانیم به جای ۱۰۰ گرم مثلا ۱۲۰ گرم شکلات تلخ بریزیم و ۸۰ گرم شکلات شیرین. به سلیقه خود می ‌توان شکلات تلخ و شیرین را کم و زیاد کرد. حالا وقت آن است که شکلات را بن ماری کنیم.

مرحله ششم
در این مرحله شکلات را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روی بخار کتری یا سماور ذوب می کنیم. سپس آن را به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. برای پخته شدن گوشت در قابلمه حدودا به ۲ ساعت وقت نیاز است.

مرحله هفتم
برای سرعت بخشیدن به پخت خورشت می توان گوشت را با نصف این زمان در زود پز نیز پخت. گوشت که پخته شد، نمک و بقیه پیاز داغ را به آن اضافه می ‌کنیم و بعد سس شکلات که یک دست شده را داخل قابلمه، می‌ ریزیم‌.

مرحله هشتم
برای جذابیت بیشتر یک قاشق غذاخوری نوتلا هم داخل خورشت می ‌ریزیم‌. این خورشت حتما با برنج باید خورده شود که یک تجربه جدید و متفاوت ایجاد می ‌کند. خورش را درون یک ظرف مناسب می ریزیم و در کنار برنج سرو می کنیم.

مقالات مشابه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
سالاد کلم فرانسوی
نوشتهٔ بعدی
علامتی که میگه حوله باید عوض بشه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست