طرز تهیه لیمو عمانی خانگی ترش و خوشمزه به روش بازاری

سبک زندگی
بدون دیدگاه

مواد لازم لیمو عمانی

لیمو شیرازی به مقدار دلخواه
سرکه سفید ۱ لیوان
نمک به مقدار کافی

دستور تهیه لیمو عمانی

مرحله اول
برای تهیه لیمو عمانی بازاری ابتدا باید لیمو ترش مناسب خشک کردن تهیه کنیم. برای این منظور لیمو ترش شیرازی با رنگ زرد و بدون هیچگونه لک و زدگی تهیه می کنیم و داخل آبکش می ریزیم، سپس به خوبی می شوییم.

مرحله دوم
حالا روی لیمو ترش ها مقداری نمک و می پاشیم و به مدت ۴ ساعت کنار می گذاریم تا استراحت کنند. پس از گذشت این زمان داخل یک قابلمه بزرگ را با آب پر می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم، سپس سرکه را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم
در این مرحله پس از اینکه آب جوش آمد، لیمو ترش ها را به مدت ۳ دقیقه درون مخلوط آب جوش و سرکه قرار می دهیم، سپس از قابلمه خارج می کنیم و درون یک سبد بزرگ می ریزیم، نیاز نیست روی لیمو ها آب بریزیم.

مرحله چهارم
سپس روی پوست هر لیمو ترش با یک خلال دندان چند سوراخ ایجاد می کنیم. حالا لیمو ترش ها را درون سب به صورتی که روی هم قرار نگیرند مقابل نور خورشید قرار می دهیم تا خشک شوند. حدود ۲ تا ۳ هفته برای خشک شدن لیمو ها زمان لازم است.

مرحله پنجم
در حین دو تا سه هفته ای که لیموها را برای خشک شدن در مقابل نور خورشید قرار داده ایم، هر دو تا سه روز یک بار لیمو ها را زیر و رو می کنیم تا به صورت یکدست خشک شوند. پس از اینکه لیمو ها خشک شدند، آنها را به فضای داخل خانه منتقل می کنیم.

بیشتر بخوانید:  بهترین و آسان ترین روش برای گرفتن تلخی زیتون

مرحله ششم
حالا باید لیمو ترش ها را تا زمانی که کاملا سفت و شکننده شوند، در هوای آزاد خانه قرار می دهیم که کپک نزنند. پس از اینکه لیموها خشک شدند، آنها را درون ظرف درب بسته قرار می دهیم و در کابیت نگهداری می کنیم.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
خواص لوبیا سبز
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه ترشی غوره خوشمزه و مجلسی به روش اصیل شمالی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست