طرز تهیه نان بابکا

آشپزی
بدون دیدگاه

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان بابکا مانند نان های حجیم است با این تفاوت که فیلینگ آن، شکلات صبحانه و خرده های شکلات تخته ای، است. این نان را می توان به تنهایی و در کنار چای یا قهوه سرو نمود. بابکا یک نوع نان مغز دار است که اصالتا مربوط به یهودی های لهستانی است ولی به مرور داخل اروپا و آمریکا نیز طرفدارانی پیدا کرده است. داخل بابکا می توان از هر نوع ماده ای مانند مربا و پنیر و مغزیجات استفاده کرد، برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان بابکا در ادامه با سایت برکه فود همراه باشید.

مواد لازم نان بابکا

آرد ۵۳۰ گرم
شکر ۱۰۰ گرم
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
خمیر مایه فوری ۱ قاشق غذا خوری
تخم مرغ ۳ عدد
شیر ۶۰ گرم
آب ۶۰ گرم
کره ۱۵۰ گرم
نوتلا یا شکلات صبحانه ۳۰۰ گرم
شکلات خرد شده ۱ پیمانه
مواد لازم برای شربت
شکر ۱۰۰ گرم
آب ۸۰ گرم

طرز تهیه نان بابکا

مرحله اول
برای تهیه نان بابکا در ابتدای کار، آرد و شکر و نمک و خمیر مایه را داخل یک کاسه می ریزیم. کره را نیم ساعت قبل از یخچال بیرون می آوریم تا نرم شود. همراه تخم مرغ و شیر و آب به مواد خشک اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا یک خمیر بدست آید.

مرحله دوم
سپس خمیر را حدود ۵ دقیقه ورز می دهیم. در ادامه کره را کم کم به خمیر اضافه می کنیم و سپس با کره حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ورز می دهیم تا لطیف و یک دست شود. خمیر را توی سلفون می پیچیم و شب تا صبح یا حدود ۶ ساعت درون یخچال می گذاریم تا بماند و استراحت کند.

بیشتر بخوانید:  سالاد تبوله

مرحله سوم طرز تهیه نان بابکا
روی سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیری که به مقدار کافی استراحت داده ایم را با وردنه به ابعاد ۲۵ در ۵۰ سانتی متر باز می کنیم. سپس شکلات صبحانه را روی سطح باز شده می ریزیم. شکلات خرد شده را هم روی آن می پاشیم. سپس خمیر را رول می کنیم.

مرحله چهارم
در این مرحله رول را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. هر رول یک نان می شود. سپس رول را در هم می پیچیم. یک قالب را چرب کرده و نان را درون آن قرار می دهیم. سپس اجازه می دهیم در محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله پنجم
فر را از قبل در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده ایم، نان ها را درون آن قرار داده و به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه می گذاریم تا بپزد. وقتی نان ها درون فر است، شربت را تهیه می کنیم. برای این کار، شکر و آب را درون یک قابلمه ریخته و می گذاریم تا به جوش آید.

مرحله ششم طرز تهیه نان بابکا
حالا اجازه می دهیم شکر به طور کامل حل شود. پس از ۵ دقیقه، شربت آماده است. در ادامه نان ها را که از فر خارج کردیم، شربت را روی نان های داغ می ریزیم و می گذاریم تا نان سرد شود. سپس نان را از قالب خارج کرده و برش می زنیم و در ظرف مناسب، سرو می کنیم.

مقالات مشابه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
فواید و مضرات آویشن
نوشتهٔ بعدی
روش نگهداری خرما

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست