طرز تهیه کباب کاکوری هندی

آشپزی
بدون دیدگاه

طرز تهیه کباب کاکوری هندی

کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی، ترکی و عربی است. کباب کاکوری یک کباب تابه ای هندی است. با توجه به این که این کباب مورد علاقه مردم هندوستان است، در مقایسه با کباب های ما ادویه و تندی بیشتری دارد. این کباب با استفاده از گوشت چرخ کرده و سبزیجات مختلف تهیه و در تابه یا تابه گریل طبخ می شود. کباب ها را می توان در کنار برنج یا نان سرو نمود. همچنین می توان از گوجه و فلفل گریل شده در کنار این کباب استفاده نمود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه کباب کاکوری هندی در ادامه با سایت برکه فود همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر

پیاز درشت ۱ عدد
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
فلفل سبز ساطوری ۲ قاشق غذا خوری
رب گوجه ۱ قاشق غذا خوری
تخم مرغ ۱ عدد
نمک و فلفل و پودر پاپریکا به مقدار لازم
گشنیز ساطوری شده ۲ قاشق غذا خوری
قطره دود چند قطره
پودر سوخاری ۳ قاشق غذا خوری
پودر پیاز به مقدار لازم
سماق به مقدار لازم

طرز تهیه کباب کاکوری هندی

مرحله اول
برای تهیه کباب کاکوری در ابتدای کار پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس رنده می کنیم و آب آن را می گیریم. در یک کاسه، گوشت و پیاز را با هم مخلوط می کنیم. سپس فلفل سبز را ریز خرد و ساطوری می کنیم و به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله دوم
در این مرحله گشنیز را هم خرد کرده و به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مخلوط شود. در ادامه پودر سوخاری و رب گوجه و نمک و پاپریکا و فلفل و پودر پیاز و پودر سماق را به گوشت اضافه می کنیم. یک عدد تخم مرغ به آن اضافه می کنیم.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه خورش گل کلم

مرحله سوم
سپس با دست ورز می دهیم تا به خوبی مخلوط و یکدست شود. چند قطره اسانس دود به مواد اضافه کرده و مجددا ورز می دهیم تا یکدست شود. سپس درون یخچال به مدت ۲ ساعت استراحت می دهیم. بعد از آن یک تابه بر می داریم.

مرحله چهارم
در این مرحله بهتر است از تابه گریل استفاده شود. در ادامه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم، سپس تابه را روی حرارت قرار می دهیم. پس از اینکه روغن درون تابه به خوبی داغ شد، از مواد گوشتی به اندازه کمی بزرگتر از گردو بر می داریم.

مرحله پنجم
سپس آنرا حالت لوله ای یا استوانه ای، درون دست شکل می دهیم. در ادامه به آرامی درون تابه گذاشته و با حرارت کم می گذاریم تا بپزد و دو طرف آن به طور کامل برشته شود. کباب آماده است و می توان در کنار برنج یا نان سرو کرد.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
خواص تخم شربتی از لاغری تا درمان درد معده
نوشتهٔ بعدی
خواص بادام زمینی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست