طرز تهیه کیک بونتی خوشمزه و مخصوص به روش کافی شاپی

آشپزی
بدون دیدگاه

مواد لازم کیک بونتی
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۲۰۰ گرم
آرد ۱۹۰ گرم
پودر کاکائو ۴۵ گرم
شیر ۱۶۰ میلی لیتر
کره آب شده ۸۰ گرم
شکلات خرد شده ۵۰ گرم
بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
مواد لایه نارگیلی
پودر نارگیل ۱۵۰ گرم
شکر ۲۰۰ گرم
شیر ۸۰ گرم
کره آب شده ۱۳۰ گرم
نمک ۱ پنس
مواد گاناش شکلاتی
خامه صبحانه ۲۵۰ میلی لیتر
شکلات خرد شده ۲۰۰ گرم
پودر نارگیل برای تزیین

طرز تهیه کیک بونتی

مرحله اول
برای تهیه کیک بونتی خوشمزه و مخصوص در ابتدای کار، فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا گرم شود. یک قالب کمربندی را برداشته و کف آن را چرب می کنیم. سپس یک کاغذ روغنی کف آن می اندازیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم
در این مرحله یک کاسه بر می داریم و تخم مرغ ها را به همراه شکر درون آن می ریزیم و با همزن می زنیم تا رنگ آن روشن شود. در ادامه کره را روی بخار کتری قرار می دهیم تا کامل ذوب شود. آرد و پودر کاکائو را با هم الک می کنیم.

مرحله سوم
سپس به آرامی به مایه تخم مرغی اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. این مرحله را با لیسک انجام می دهیم. سپس شیر و کره آّب شده را به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا کاملا با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم
در این مرحله، شکلات خرد شده و بکینگ پودر را اضافه کرده و مواد را به آرامی درون قالب کمر بندی می ریزیم. سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا بپزد. در این فاصله که کیک در حال پخت است، لایه نارگیلی را تهیه می کنیم.

بیشتر بخوانید:  دستور پخت ته چین ماهی

مرحله پنجم
برای لایه نارگیلی، یک کاسه بر داشته و پودر نارگیل و شکر را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. کره را روی بخار کتری آب کرده و به همراه شیر به مواد نارگیلی اضافه می کنیم. کمی نمک هم اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد یکدست شود.

مرحله ششم
وقتی کیک پخته شد، آن را از فر خارج می کنیم. سپس مواد نارگیلی را روی آن می ریزیم و به خوبی پخش می کنیم. سپس به مدت ۱۰ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد داخل فر قرار می دهیم. بعد از ۱۰ دقیقه کیک را از فر خارج کرده و می گذاریم تا از حرارت بیفتد.

مرحله هفتم
سپس به آرامی از قالب خارج می کنیم. در این مرحله باید مواد گاناش را تهیه کنیم. برای این کار، خامه را درون یک کاسه ریخته و روی بخار کتری قرار می دهیم تا گرم شود. سپس شکلات خرد شده را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا آب شود.

مرحله هشتم
وقتی مواد کامل آب شد و یک دست شد آن را از روی حرارت بر می داریم. گاناش را روی کیک می ریزیم و کمی پودر نارگیل نیز روی آن می پاشیم و به مدت ۴ ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا لایه گاناش ببندد. سپس در ظرف مناسب سرو قرار می دهیم.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
خواص عناب
نوشتهٔ بعدی
راهنمای خرید ماهی تازه و نکات طلایی نگهداری ماهی در فریزر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست