طرز تهیه کیک بیسکوییت لیمویی

آشپزی
بدون دیدگاه

کیک بیسکوییت لیمویی یک کیک یخچالی محسوب می شود که نیاز به فر و پخت ندارد. مواد فیلینگ که از خامه قنادی و پنیر خامه ای تشکیل شده است. لایه های بین بیسکوییت ها را از آن پر می کنیم. این کیک وقتی داخل یخچال استراحت کند بافت خوبی پیدا می کند. همچنین تقربیا مشابه تیرامیسو است. این کیک را می توان به عنوان دسر یا عصرانه میل نمود.

مواد لازم کیک بیسکوییت لیمویی

خامه زده شده ۹۴۰ گرم
رنده پوست لیموی تازه ۲ قاشق غذا خوری
پنیر خامه ای ۴۵۰ گرم
آویشن تازه خرد شده ۲ قاشق غذا خوری
بیسکوییت وانیلی یا لیمویی ۲۵۰ گرم
عسل سه چهارم فنجان
آب لیمو ترش تازه ۶ قاشق غذا خوری

دستور کیک بیسکوییت لیمویی

مرحله اول
برای تهیه کیک بیسکویت لیمویی خوشمزه و مخصوص ابتدا یک کاسه بر می داریم و خامه قنادی که در یخچال نرم شده است را درون کاسه می ریزیم و با همزن برقی آن قدر می زنیم که فرم بگیرد و رد پره های همزن روی خامه بماند.

مرحله دوم
در این مرحله آویشن خرد شده و رنده پوست لیمو را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا سبک و یکدست شود. سپس خامه ها را کنار می گذاریم. در یک کاسه دیگر، پنیر خامه ای را همراه با آب لیمو و عسل مخلوط می کنیم و با همزن می زنیم تا سبک شود.

مرحله سوم
سپس خامه فرم گرفته را به آن اضافه می کنیم و به آرامی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. سپس در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند و طعم آن ها با هم تلفیق شود. برای مونتاژ کیک، ابتدا یا ۱۲ عدد بیسکوییت شروع میکنیم.

بیشتر بخوانید:  رولت تن ماهی

مرحله چهارم
در این مرحله یک لایه بیسکوییت را به صورت یکدست در کف ظرف می چینیم. سپس یک لایه خامه روی بیسکوییت ها قرار می دهیم و انرا صاف می کنیم. سپس لایه دیگر بیسکوییت و خامه را می ریزیم. انقدرادامه می دهیم تا به ارتفاع دلخواه برسد.

مرحله پنجم
در این مرحله لایه آخر را خامه می ریزیم و آنرا به صورت یکدست پخش می کنیم. حداقل سه ساعت یا تا زمان سرو درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. در زمان سرو آن رابا میوه های شیرین مانند توت فرنگی یا لایه های پرتقال و آویشن تازه تزیین می کنیم.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
نخود؛ 6 خاصیت شگفت انگیز نخود برای سلامت بدن
نوشتهٔ بعدی
روش شستن خاکشیر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست