مهم ترین نکات استیک و فوت و فن های درست کردن استیک

سبک زندگی

استیک یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار بین المللی است که در سراسر دنیا با روش های متنوعی تهیه می شود. درست کردن استیک به روش رستورانی ملتزم دانستن ترفندهایی است که شاید خیلی سخت نباشند. در این مطلب می توانید با برخی از نکات استیک آشنا شوید.

نکات استیک رستورانی

نکات استیک ناپز

برای پخت گوشن ناپز، یک قاشق مرباخوری سرکه سیب به آب اضافه کنید. برای رام کردن گوشت سفت، به مقدار مساوی سرکه و آب گوشت گرم را با یکدیگر ترکیب کنید و اجازه دهید گوشت به مدت ۲ ساعت در آن قرار گیرد.

فوت و فن استیک خوشمزه

برای تهیه استیک نیز فقط کمی سرکه و روغن به آن بمالید و به مدت دو ساعت کنار بگذارید. اگر قصد دارید این خوراک را با کمک مرغ پیر بپزید، چند ساعت آن را در سرکه بخوابانید، این ترفند هم گوشت را نرم خواهد کرد و هم طعم جوجه تازه به آن میدهد. اگر میخواهید گوشت سفت یا مرغ دیرپز، زودتر پخته شوند، اجازه دهید به مدت دو ساعت در ترکیب سرکه و روغن قرار بگیرد. در حین پخت نیز اگر مقدار بسیار کمی جوش شیرین به آب اضافه کنید، گوشت زودتر میپزد.

چطور استیک فیله را برش بزنم

۲۰۰-۲۵۰ گرم از مغز فیله گوساله را به شکل افقی برش دهید و آن را بکوبید تا بافت گوشت تغییر کند. سپس تکه‌های گوشت را به مدت ۱۲ ساعت در ترکیب روغن، ادویه، پیاز و دلمه خرد شده بخوابانید و در یخچال بگزارید. این کار باعث طعم دار شدن گوشت میشود و آن را برای پخت کاملا آماده میکند.

بیشتر بخوانید:  ۴۵ خاصیت و کاربرد شگفت انگیز وازلین که قطعا نمیدانید

مقالات مشابه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه اسموتی طالبی خوشمزه و مخصوص با بستنی وانیلی
نوشتهٔ بعدی
بهترین روش شستشوی حوله برای حفظ نرمی آن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست