نکاتی مهم و خواندنی درباره مایع نرم کننده حوله و لباس

سبک زندگی
بدون دیدگاه

نرم کننده حوله و لباس یکی از اجزای جدا نشدنی در خانه داری و شستشوی لباس است. هنگام استفاده از این نرم کننده ها چند نکته مهم است که باید بدانید

مایع نرم كننده حوله و لباس برای چیست؟

حوله و البسه در اثر شستشوی مكرر با شوینده‌ها، به خصوص پودرهای شوینده حالت زبر و خشن به خود گرفته و هنگام استفاده حس ناخوشایندی را برای مصرف كننده ایجاد می‌كنند. همچنین وجود بار الكتریكی ساكن در سطح الیاف طبیعی و یا مخلوط الیاف طبیعی و مصنوعی موجب جذب گرد و غبار، ایجاد چین و چروك و جرقه‌های الكتریكی در سطح الیاف می‌شود كه مطلوب مصرف كنندگان نیست.
نرم كننده حوله و لباس به منظور ایجاد خواص مطلوبی چون نرمی و لطافت، از بین بردن الكتریسیته ساكن، اطوپذیری آسانتر، افزایش طول عمر پارچه و ایجاد رایحه مناسب در لباس بكار می‌رود. كارایی نرم كننده‌های حوله و لباس علاوه بر وابسته بودن به اجزاء تشكیل دهنده، كاملا تحت تاثیر نحوه مصرف آن می‌باشد.

 

خواص نرم كننده‌ها

نرم كننده ها با نرم و لطیف نمودن حوله و لباس، استفاده و پوشیدن آنها را راحتتر می‌نمایند. این محصولات همچنین می‌توانند با از بین بردن الكتریسته ساكن مانع از جذب ذرات گرد و غبارشده  و باعث كاهش چین و چروك پارچه شوند. از دیگر خواص مطلوب آنها می‌توان به مراقبت از رنگ و بافت پارچه اشاره كرد كه در صورت استفاده مداوم، طول عمر البسه زیاد تر خواهد شد. یكی دیگر از خواص قابل توجه برخی نرم كننده ها تثبیت و ماندگاری بیشتر اسانس بر روی پارچه است. تنوع رنگ و اسانس برخی از این محصولات باعث شده كه مصرف كننده طبق سلیقه خود بتواند براحتی یكی از آنها را انتخاب نماید .
از مهمترین خواص برخی از نرم كننده ها كه بیشتر به آن توجه شده است، افزایش جذب آب توسط حوله‌ها و خاصیت آسان كنندگی اطو كشی است كه موجب صرفه جوئی در وقت و انرژی مصرف كننده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:  4 راه برق انداختن کيف و کفش!

نكات مهم در هنگام استفاده از نرم كننده‌های حوله و لباس

  1. نرم كننده حوله ولباس فاقد خواص شویندگی بوده و فقط برای ایجاد نرمی و لطافت حوله و لباس بكار می‌رود. بنابراین نرم كننده‌ها باید در آخرین مرحله شستشو مورد استفاده قرار گیرند.
  2. نرم كننده حوله و لباس نباید با هیچ شوینده دیگری مخلوط شود. در این صورت ماده موثر نرم كننده با تشكیل رسوب و خارج شدن از محیط شستشو، خاصیت خود را از دست خواهد داد.
  3. مكانیزم عمل نرم كننده‌ها بر اساس جذب نرم كننده روی البسه می‌باشد بنابراین پس از استفاده از نرم كننده نباید لباسها را مجددا آبكشی كرد.
  4. پخش یكنواخت نرم كننده برای جلوگیری از ایجاد لكه از اهمیت بالائی برخوردار است و تمامی نرم كننده‌ها می‌توانند در صورت عدم انحلال كامل و تجمع منطقه ای احتمال لكه گذاری داشته باشند. لذا باید از ریختن مستقیم هر نوع نرم كننده روی لباس خودداری نمود.
  5. پخش و انحلال نرم كننده در آب شستشو بسیار حائز اهمیت میباشد، در غیر اینصورت نرم كننده كارآئی لازم را نخواهد داشت. لذا توصیه می‌گردد برای استفاده دستی، ابتدا نرم كننده در آب به خوبی پخش شده، سپس لباسها در آن قرار گیرد و در استفاده ماشینی بهتر است قبل از مصرف، هر پیمانه نرم كننده با یك یا دو پیمانه آب رقیق شده و سپس مورد استفاده قرار گیرد.
  6. غلظت زیاد نرم كننده‌ها نه تنها دلیل بر وجود ماده موثر و قدرت بیشتر نرم كنندگی نیست، بلكه هرچه نرم كننده غلیظ تر باشد بدون وارد شدن در فرآیند جذب روی البسه، توسط آب از محیط خارج شده و كارایی خود را از دست می‌دهد، علاوه بر اینكه احتمال لكه گذاری بر روی پارچه را افزایش می‌دهد

مقالات مشابه

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
چگونه کف اتو را تمیز کنیم؟
نوشتهٔ بعدی
ضد عفونی کردن سبزیجات، نکته هایی که باید بدانید!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.