وافل نوتلا و موز

آشپزی
بدون دیدگاه

وافل از جمله خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین دسرهای فرانسوی است که با «نوتلا» یا سایر کرم‌های شکلاتی و میوه‌هایی مختلف مثل موز، تمشک و توت‌فرنگی سرو می‌شود و طرفداران فراوانی در ایران دارد. اما برخلاف تصور عموم برای خوردن یک دسر وافل خوشمزه با میوه‌های دلخواه و کمی بستنی، لازم نیست حتما به کافی‌شاب بروید. اگر به دستور تهیه آسان وافل نوتلا و موز که در سایت آشپزی و شیرینی‌پزی Ask chef DENNIS آمده مو به مو عمل کنید یک وافل شکلاتی خوشمزه خواهید داشت.

مواد لازم

 

مواد لازم برای تهیه 2 عدد وافل نوتلا و موز

 

نان تست فرانسوی: ۴ عدد

موز اسلایس شده: ۲ عدد

شیر: ۱ پیمانه

تخم‌مرغ: ۴ عدد

وانیل: یک قاشق چایخوری

موز پوره شده: ۱ عدد

نمک دریا: ۱/۸ قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای روی وافل نوتلا

 

نوتلا یا هر نوع کرم شکلات: ۲ قاشق غذاخوری

توت‌فرنگی اسلایس شده: یک فنجان

گردو: ½ پیمانه

 

طرز تهیه

 

مرحله اول درست کردن پوره موز است، یک عدد موز را پوره کنید (بهتر است رنده کنید) و به آن شیر، تخم‌مرغ‌ها، وانیل و نمک دریا اضافه کرده و خوب با هم بزنید تا یک مایع یکدست و نرم و لطیف به دست بیاید.. سپس ۴ عدد نان تست را در یک سینی بگذارید و روی ۲ عدد از آن‌ها مقداری موز اسلایس شده بچینید. حالا دو برش نان تست را روی دو نان تستی که حاوی موز است بگذارید و مثل یک ساندویچ آن را در دست‌تان بگیرید و در مایه به دست آمده غوطه‌ور کنید. تمام قسمت‌های نان‌های تست‌ باید به مایه فوق آغشته شود.

بیشتر بخوانید:  شیوه درست کردن دسر خرده شیشه

برای راحتی کار بهتر است با یک کفگیر این کار را انجام دهید تا انسجام نان تست‌ها حفظ شود و موزی که لابه‌لای آن‌هاست بیرون نریزد

حالا نان‌های تست را در دستگاه وافل‌ساز بگذارید و هر دو طرف نان‌ها را تست کنید. نان‌های تست باید طلایی، برشته و ترد شوند. برای برشته شدن آنها ۴ تا شش دقیقه زمان کافی است. به هر طرف نان تست ۲ تا سه دقیقه زمان برای طلایی شدن بدهید. وافل را بلافاصله بعد از پخت به صورت گرم سرو کنید. موقع سرو وافل‌ها آن‌ها را با دقت و احتیاط در ظرف مورد نظر سرو کنید. روی وافل‌ها را با گردو خرد شده، نوتلا یا کرم شکلاتی و توت‌فرنگی اسلایس شده تزیین کنید و با بستنی، عسل، خامه یا نوشیدنی سرد و گرم مورد علاقه‌تان میل کنید.

نکات مهم برای تهیه وافل نوتلا

 

نکات مهم برای تهیه وافل

 

*اگر دستگاه وافل‌ساز ندارید از دستگاه ساندویچ ساز یا قالب چدنی یا سیلیکونی برای درست کردن وافل استفاده کنید.

*اگر به جای نان تست خودتان می‌خواهید خمیر وافل خانگی‌تان را درست کنید به این شیوه عمل کنید: اگر دستگاه وافل‌ساز ندارید، ابتدا قالب وافل سیلیکونی یا چدنی را تهیه کنید. به مواد پوره موز و تخم‌مرغ ۲ پیمانه آرد، ۱ قاشق مرباخوری بکینگ‌پودر و ۱/۵ پیمانه شکر اضافه کنید و تمام مواد را خوب با هم ترکیب کنید. آرد را کم‌کم اضافه کنید تا گوله نشود.

قالب چدنی یا دستگاه وافل ساز را گرم کنید و سپس با کره یا روغن مایع چرب کنید و خمیر به دست آمده را به دقت در قالب وافل یا دستگاه وافل ساز بریزید. هر بار ۳/۴ ملاقه وافل بریزید. ۵ تا ۶ دقیقه زمان برای پفکی شدن وافل در وافل‌ساز و ۲۰ دقیقه برای تهیه در فر کافی است. اگر می‌خواهید وافل را در فر درست کنید، فر را از قبل گرم و وافل را در دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد درست کنید.

بیشتر بخوانید:  سالاد انار و بلغور ، یک پیش غذای خارجی و خوش رنگ از مارتا استوارت

*در صورت تمایل می‌توانید ۵۰ گرم کره که در دمای اتاق آب شده را به مواد پوره موز و تخم‌مرغ اضافه کنید. بهتر است به روش بن‌ماری کره را آب کنید.

*اگر طعم آن را شیرین‌تر می‌پسندید ۱ پیمانه شکر به موادی که نان تست را در آن غوطه‌ور می‌کنید اضافه کنید.

*اضافه کردن یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو هم به مواد مایه پوره موز و تخم‌مرغ سلیقه‌ای است که برخی طعم آن را می‌پسندند.

*اگر دوست دارید که گردوهای خرد شده در بافت قرار بگیرند، گردوهای خرد شده را روی موزهای اسلایس شده در داخل نان تست بریزید.

*قبل از قرار دادن نان تست در فر، دستگاه وافل‌ساز یا ساندویچ‌ساز، ابتدا به مدت ۸ دقیقه دستگاه یا فر را روشن کنید تا گرم شود.

*وافل نوتلا چه با نوتلا سرو شود چه با عیل، کارامل یا هر نوع کرم شکلاتی دیگری، یک وعده غذایی مقوی و مفید به خصوص برای وعده صبحانه است.

مقالات مشابه

, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
کپه عربی
نوشتهٔ بعدی
کاهش قند خون در خانه با روش های طبیعی و مفید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.