چطور آخر هفته‌های شادتری داشته باشیم؟

سبک زندگی

چطور آخر هفته‌های شادتری داشته باشیم؟

۱. آخر هفته را به‌درستی شروع کنید
از اولین زمانی که به خانه می‌رسید و تعطیلات آخر هفته‌تان شروع می‌شود، تمام مسائل مربوط به کار یا دیگر عوامل استرس‌زا را کنار بگذارید. حتی بهتر است کیف، کفش یا لباس مخصوص محل کارتان را نیز از جلوی دیدتان خارج کنید. با این کار می‌توانید کاملا برای یک آخر هفتهٔ شاد آماده شوید. در مرحله بعد، کارها و برنامه‌هایتان را اولویت بندی کنید تا بهتر به آنها رسیدگی کنید.

۲. جایزه‌های کوچک برای آخر هفته داشته باشید

برای دلپذیرترشدن آخر هفته، جایزه‌ای کوچک و مخصوص در نظر بگیرید. این جایزه می‌تواند دمنوش، شیرینی تازه، بسته شکلات دلخواهتان، دسته‌گل یا چند کتاب و مجله باشد. انتظار برای این جایزه، آخر هفته را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

۳. برنامه‌ریزی کنید

در طول هفته، برای تعطیلات آخر هفته و کارهایی که قرار است انجام دهید، برنامه ریزی کنید. می‌توانید برنامه‌های ساده‌ای را در فهرستی بنویسید. همه‌چیز را تاحدامکان با جزئیات یادداشت کنید. البته انجام این کار به این معنی نیست که از هیچ تغییر یا برنامهٔ جدیدی استقبال نکنید؛ اما بهتر است برنامه و هدف اصلی‌ خودتان برای هر آخر هفته را مشخص کنید.

۴. در استفاده از فضای مجازی تعادل را حفظ کنید
شاید این روزها جداشدن از دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی کار سختی به‌ نظر برسد؛ اما داشتن تعادل در این زمینه، کمک بزرگی به داشتن یک آخر هفتهٔ شاد می‌کند. اگر برنامه‌های مربوط به شغلتان با فضای مجازی در ارتباط است و نمی‌توانید به‌‌طورکلی کنارشان بگذارید، بهتر است چند زمان کوتاه برای رسیدگی به آن اختصاص دهید.

بیشتر بخوانید:  روش های شستشوی پتو

۵. دوستانتان را ملاقات کنید

معمولا ما همیشه بهترین زمان‌هایمان را در کنار دوستانمان سپری می‌کنیم؛ اما گاهی برای تماس‌گرفتن و برنامه‌ریزی یک ملاقات تنبلی می‌کنیم. اگر برای یک بار هم که شده تلاش کنید تا برنامهٔ یک دورهمی با دوستانتان را هماهنگ کنید، متوجه می‌شوید که چقدر کار ارزشمندی انجام داده‌اید.

۶. از خانه بیرون بروید
قطعا آب‌وهوا همیشه طبق انتظار و به دلخواه ما نیست؛ اما اگر آمادگی کامل داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید برای برنامه هواخوری‌ شاد آماده شوید. فقط کافی است به‌قصد پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری یا هر فعالیتی که مناسب محیط آزاد است، از خانه بیرون بروید.

۷. کمی با خودتان وقت بگذرانید

انجام تمام فعالیت‌های موردعلاقه‌تان، در تعطیلی آخر هفته، در عین لذت‌بخش‌بودن می‌تواند خسته‌کننده باشد. گاهی، حتی ممکن است این حس را پیدا کنید که در انجام این فعالیت‌ها زیاده‌روی کرده‌اید. تکرار مداوم این برنامه‌ها و بودن در جمع می‌تواند برخی افراد را دچار خستگی روحی و فیزیکی کند.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
بهترین منابع پری بیوتیک؛ معرفی چند غذای سرشار از پری بیوتیک
نوشتهٔ بعدی
طرز تهيه حلوا مجلسی زعفرانی به همراه نكات مهم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست