چطور لكه پوست گردو را از دست پاک كنيم؟

سبک زندگی

چطور لكه پوست گردو را از دست پاك كنيم؟

پوست گردوی تازه در صورت تماس با پوست بدن ایجاد لک سیاه می کند که با شستشوی معمولی حتی با مواد شوینده پاک نمی شود و از بین نمیرود حتی پوشیدن دستکش پلاستیکی هم کمکی نمی کند چون رنگ پوست گردو از جداره دستکش هم رد می شود.

یکی از روشها برای پاک کردن این لکه هااستفاده از برگ خود درخت گردو است که با مالش روی لکه ها و شستشوی مرتب آن می توان تا حد زیادی آنرا پاک کرد .

پاک کردن لکه های سیاه گردو با نمک و آبلیمو

برای پاک کردن لکه سیاه گردو از روی پوست ، نصف فنجان آبلیمو را با یک قاشق نمک مخلوط کنید و دست ها را با این ترکیب بشویید.

پاک کردن لکه های سیاه گردو با کرم لایه بردار

برای پاک کردن لکه سیاه گردو از روی پوستتان می توانید از کرم‎های لایه بردار استفاده کنید و رنگ برجای مانده بر دستتان را پاک کنید.

پاک کردن لکه های سیاه گردو با شیر و آبغوره

مقداری مساوی از شیر و آبغوره را با یکدیگر مخلوط کنید و دستانتان رابا این ترکیب بشویید تا سیاهی های دست شما محو و کمرنگ شود.

پاک کردن لکه های سیاه گردو با جوش شیرین

شما می توانید برای از بین بردن لکه های سیاه گردو از روی پوست مقداری جوش شیرین را با مایع ظرفشویی مخلوط کرده و دست ها را با این ترکیب بشویید و یا با کمک یک مسواک کهنه آغشته به جوش شیرین و کشیدن آن بر روی دست این لکه ها را پاک کنید.

بیشتر بخوانید:  تاثیر خواب بر افزایش و کاهش وزن

پاک کردن لکه های سیاه گردو با حلال لاک ناخن یا اکسیدان رنگ مو

برای پاک کردن سیاهی گردو از دست می توانید دستهایتان را با حلال لاک ناخن یا اکسیدان رنگ مو بشویید اما اگر پوست حساسی دارید، این روش ها پیشنهاد نمی شود زیرا عوارض جانبی زیادی دارد.

نكته: اگر دستتان به قدری سیاه شده است که نمی توانید در مهمانی شرکت کنید توصیه می شود دست خود را با میزان کمی وایتکس شستشو دهید و با لیف و وایتکس سیاهی را از روی دستتان از بین ببرید.

طریقه پوست کندن گردو تازه بدون سیاه شدن دست

روش اول :

اگر می خواهید پوست گردوی تازه را بکنید به طوری که دستانتان سیاه نشود حتما پوست آن را در داخل تشتی آب از خود گردو جدا کنید تا سیاهی آن کمتر به عمق پوست نفوذ کند.

روش دوم :

برای جدا کردن پوست تازه گردو، گردو ها را چند روز در محیطی سایه آفتاب پهن کنید تا پوست سبزشان کمی خشک و چروکیده شود. سپس با پا گردو را روی آسفالت با فشار عقب و جلو کنید تا پوست گردو راحت جدا شود.

روش سوم :

برای جدا کردن پوست تازه گردو، چنانچه در نمناک عنوان کرده ایم گردوها را روی یک سطح صاف بریزیدو روی آن را با خاک یا ماسه بپوشانید و پوست گردو ها به راحتی بعد از 5 تا 6 ماه بعد جدا می شود.

روش چهارم :

شما می توانید گردوها را در یک گودال کوچک بریزید و روی آن را بپوشانید ، سپس یک الی دوهفته صبر کنید و بعد از این مدت با دستکش و یک کارد به راحتی پوست گردوها را جدا کنید.

بیشتر بخوانید:  روش فریز کردن مواد غذایی

روش پنجم :

برای جدا کردن پوست تازه گردو، ابتدا یک دستکش نخی بپوشید و سپس روی آن دستکش نایلونی بپوشید زیرا به تنهایی پوشیدن دستکش های نایلونی، سبب می شود که بخار کنند و سیاهی دستان شما بیشتر شود.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
خواص دانه آفتابگردان
نوشتهٔ بعدی
اشتباهات رایج هنگام شستن ظروف و روش صحیح ظرف شستن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست