چه لباس‌هایی را بیش‌ازحد می‌شوییم؟

سبک زندگی

چه لباس‌هایی را بیش‌ازحد می‌شوییم؟

همه‌ی ما معمولاً زمان زیادی را صرف شستشوی لباس‌ها، شستن ظروف کثیف و نظافت بخش‌های مختلف خانه می‌کنیم و همه‌ی ما غالباً در جست‌وجوی راه‌کارهایی برای کم کردن این زمان هستیم. افراد معمولاً ترجیح می‌دهند که زمان صرف شده برای شستشو نظافت را صرف کارهای موردعلاقه‌شان کنند و یا به استراحت و تفریح بپردازند. درعین‌حال هیچ‌کس نمی‌تواند از خانه‌ای تمیز و لباس‌هایی خوشبو پاکیزه صرف‌نظر کند و هیچ‌وقتی را به این کارها اختصاص ندهد. با برکه فود همراه باشید تا وقت‌گیرترین شستشوها را باهم مرور کرده و به نتایجی مفید و کاربردی دست پیدا کنیم.

شستشوی لباس‌ها

اگر شما هم جزء کسانی هستید که بیشتر وقت خود را در لاندری می‌گذرانید و مدام در حال کار با ماشین لباسشویی و خشک‌کردن و اتو زدن لباس‌ها هستید، حتماً بیش‌ازحد نرمال لباس می‌شویید. بنابراین قبل از این‌که خواندن را ادامه دهید، کمی با خود فکر کنید که شما و اطرافیانتان به چه‌کاری مشغول هستید و لباس‌های خود را بیشتر در کجاها می‌پوشید؟ درجه‌ی کثیفی لباس‌هایتان معمولاً چه قدر است و آیا تاکنون شده که لباسی را بعد از پرو کردن و چند دقیقه پوشیدن نیز، راهی سبد لباس‌های کثیف کنید؟

تی‌شرت‌ها و بلوزها

تی‌شرت‌ها و بلوزها به‌طور مستقیم با بدن ما در تماس هستند و خیلی زود با عرق بدن تماس پیدا می‌کنند. اما این بدان معنا نیست که هر بلوز یا تی‌شرتی را بعد از استفاده راهی سبد لباس‌های کثیف کنیم تا شستشو شود و هر بلوز را فقط یک‌بار بپوشیم.

برای جلوگیری از این کار تی‌شرت‌ها و بلوزهای خود را بعد از هر بار استفاده روی زمین یا تخت یا صندلی اتاقتان پرتاب نکنید، چراکه غالباً چنین لباس‌هایی در حین جمع‌وجور کردن اتاق به لاندری منتقل می‌شوند و حتی اگر تمیز باشند مجدداً شسته می‌شوند. توصیه می‌کنیم آن‌ها را آویزان کنید تا هوا بخورند و در صورت امکان مجدداً آن‌ها را بپوشید تا هرچه کم‌تر شسته شوند و طول عمر بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید:  روش نگهداری لیمو ترش

کت‌وشلوارها و لباس‌های رسمی
کت‌وشلوارها جزء آن دسته از لباس‌هایی هستند که به‌طور مستقیم باپوست بدن در تماس نیستند و بین آن‌ها و بدن ما یک واسطه وجود دارد. به همین دلیل شستشوی آن‌ها معمولاً در بازه‌های زمانی طولانی‌تری انجام می‌شود و نیازی به شستشوی مداوم آن‌ها نیست. اگر کت‌وشلوارهای خود را بیش‌ازحد بشویید، هم موجب کم شدن دوام و ماندگاری آن‌ها می‌شوید و هم هزینه و انرژی خود را تلف می‌کنید.

لباس‌زیر و جوراب

لباس‌زیر و جوراب جزءِ لباس‌هایی هستند که بعد از هر بار پوشیده شدن باید شستشو شوند. این لباس‌ها به‌طور مستقیم با بخش‌های حساس بدن در ارتباط هستند و عدم شستشو و نظافت این لباس‌ها باعث می‌شود که فرد موردنظر دچار انواع بیماری‌های عفونی، باکتریایی و یا قارچی شود.

لباس کار
دفعات شستشوی لباس کار کاملاً وابسته به نوع کار شما است. اگر کارتان در محیطی کثیف و روغنی انجام می‌شود و یا لباس‌هایتان مدام در معرض گردوخاک و آلودگی است، بهتر است لباس‌هایتان را بعد از هر بار شستشو بشویید، اما اگر محل کارتان محیطی اداری و نرمال است و لباس‌هایتان بعد از هر بار استفاده کثیف نمی‌شوند توصیه می‌کنیم، بعد از هر بار پوشیدن آن‌ها را در معرض هوای آزاد آویزان کنید تا خوب هوا بخورند و مجدداً آن‌ها را بپوشید.

شلوارها
شلوارها معمولاً در شرایط عادی زیاد کثیف نمی‌شوند و با نواحی عرق کرده‌ی بدن تماس ندارند. بنابراین از شستن بیش‌ازحد شلوارها خودداری کنید و آن‌ها را بعد از چند بار استفاده بشویید.

کیف و لباس ورزشی
لباس‌های ورزشی معمولاً خیلی زود خیس عرق می‌شوند و بعضاً در تماس با توپ و ابزارهای ورزشی و غیره دچار کثیفی و آلودگی می‌گردند. بنابراین لازم است که بعد از هر بار استفاده شستشو شوند تا مجدداً آماده‌ی استفاده شوند. اما در مورد ساک‌های ورزشی یا زیراندازها این‌طور نیست و لازم نیست که آن‌ها را هر بار شست. پیشنهاد می‌کنیم که ماهی یک‌بار آن‌ها را در ماشین لباسشویی بشورید و در این مورد حساسیت زیادی به خرج ندهید.

بیشتر بخوانید:  ۱۰ خوراکی که نیاز به یخچال ندارند؛ نگهداری مواد غذایی

لباس‌های زمستانی و پوشش‌های بیرونی
فصل زمستان فصل لایه‌لایه پوشیدن لباس‌ها از روی‌هم است. بنابراین اصلاً نیازی نیست که لایه‌های بیرونی را بعد از هر بار استفاده بشویید و وقت خود را بیهوده تلف کنید. این لباس‌ها خیلی دیرتر کثیف می‌شوند و بعد از هر بار شستشو به‌راحتی چندین بار استفاده می‌شوند. بنابراین حساسیت بیجا را کنار گذاشته و تا جایی که می‌توانید چرخه‌ی شستشوی چنین لباس‌هایی را به تأخیر بیندازید.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
خواص ریواس، ۱۱ مورد از خاصیت ها و مضرات مصرف ریواس
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه پودینگ شکلات و انار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست