کیک هل و وانیل

آشپزی

مواد لازم

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

طرز تهیه:

 فر را از قبل با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شودکف قالب لوف با سایز متوسط را با اسپری روغن یا با چند قطره روغن چرب کنیدروی قالب کاغذ روغنی بکشید به طوری که کاغذ دیواره‌ها را بپوشاند و کمی هم از قالب بیرون بزند (برای این که کیک راحت تر از قالب خارج شود). سپس روی کاغذ را هم چرب کنید.

کره و شکر را داخل کاسه‌ای بریزید و ۵ دقیقه با سرعت بالای همزن برقی بزنید تا رنگ آن روشن شود و مخلوط سبکی به دست آیدسپس تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه و مخلوط نمایید.

آرد، بیکینگ پودر، هل و نمک را در ظرف دیگری با هم مخلوط کنیدسپس آن را به تدریج به مخلوط کره اضافه کنید و همزمان با سرعت کم هم بزنیدسپس شیر، خامه، وانیل و عصاره بادام (اختیاری) را هم با یکدیگر مخلوط کنید و به همان ترتیب به مایه اضافه نمایید.

کناره‌های ظرف را با سری همزن پاک کنید و سپس مایه کیک را داخل قالب آماده شده بریزیدسطح مایه را با پشت قاشق صاف کنیدحال خلال بادام را روی سطح کیک بپاشید.

حدود ۱ ساعت آن را در فر بگذارید تا کاملاً پخته شودوقتی خلال دندانی را در کیک فرو می‌کنید باید تمیز بیرون بیاید و چیزی از مایه کیک به آن نچسبدبعد از بیرون آوردن قالب از فر ۱۰ دقیقه اجازه بدهید خنک شود سپس کیک را از قالب خارج کنید.

وقتی کیک خنک شد کاغذ روغنی را جدا کنیدکیک را برش بزنید و روی آن را با اسپری خامه و زردآلو تزیین کنید و نوش جان بفرمایید.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:  چه غذاهایی را نباید در اولین قرار ملاقات بخوریم؟

مقالات مشابه

, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
بهترین رنگ و طراحی دکوراسیون کافی شاپ
نوشتهٔ بعدی
کباب یونانی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.