۴ باور اشتباه در مورد تغذیه سالم

تغذیه سالم

۴ باور اشتباه در مورد تغذیه سالم

۴ باور تغذیه ای اشتباه و نادرست

۱. غلات، بهترین صبحانه

احتمالا شما نیز بارها این حرف را شنیده اید که مصرف غلات در وعده صبحانه بسیار عالی و مقوی می باشد. اما باید بگوییم که غلات بسته بندی شده به دلیل داشتن میزان شکر بالا، فواید بسیاری ندارد. از این رو استفاده از غلات طبیعی و سایر خوراکی های مقوی چون جو، تخم مرغ و… بسیار بهتر از مواد بسته ‌بندی شده با حداقل ویتامین ‌ها و املاح معدنی می باشد.

۲. حذف وعده های غذایی و کاهش وزن

دومین باور اشتباه در مورد تغذیه سالم، مربوط به حذف یکی از وعده های غذایی و کاهش وزن می باشد. در واقع اگر شما یکی از وعده های غذایی روزانه خود را چون صبحانه و یا شام را حذف کنید، به دلیل افزایش متابولیسم بدن، در وعده بعدی احتمال پرخوری خیلی بیشتر خواهد بود. از این رو دریافت کالری خیلی بیشتر از زمان صرف معمول وعده‌های غذایی روزانه می شود. راه حل این مشکل، دریافت وعده‌ های غذایی در حجم کم و دفعات بیشتر می ‌باشد.

۳. شکر قهوه‌ ای سالم ‌تر از نوع سفید

تصور این مسئله در مورد تغذیه سالم که شکر قهوه ای سالم ‌تر از شکر سفید است، نیز اشتباه و نادرست می باشد. در واقع شکر قهوه ای نیز مانند شکر سفید همان کالری و خطرات را نیز دارا می باشد و همچنین میزان املاح کمی که در شکر قهوه ای وجود دارد، آن قدر جزئی و کم بوده که خاصیت و فایده آن چنانی را به دنبال نخواهد داشت. از این رو استفاده زیاد از شکر قهوه ای نیز باعث مشکلات و بیماری های قلبی، چاقی، پوسیدگی دندان‌ ها و… می ‌شود.

بیشتر بخوانید:  فواید روغن نارگیل برای مراقبت از پوست

۴. گیاهخواری و کمبود پروتئین

یکی از ایراداتی که در مورد افراد گیاه خوار می باشد مربوط به کمبود ویتامین در رژیم غذایی این افراد است. در واقع استدلال این امر این است که به دلیل عدم مصرف گوشت، افراد گیاهخوار مبتلا به انواع بیماری ‌ها خواهند شد. اما باور درست و اصلی این امر این است که در اکثر سبزیجات نیز پروتئین وجود داشته و این امر سلامتی افراد گیاهخوار را حفظ خواهد کرد.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه خورش قلقلی مرغ
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه پاستا تورتلینی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست