از بین بردن تلخی کاهو

سبک زندگی

طرز از بین بردن تلخی کاهو

قرار دادن کاهو در رژیم غذایی شما بسیار مفید است ما در این مطلب به بررسی فواید کاهو و همچنین از بین بردن تلخی کاهو خواهیم پرداخت.

کاهو یکی از سبزیجات مفید طبع سردی است که بسیار برای هاضمه مفید است کاهو دارای B، E، K و ادرار آوراست می توانید کاهو را در انواع سالادها استفاده کنید اما گاهی پیش می آید که در هنگام خوردن کاهو مزه تلخ آن را احساس کنیم باید چه کنیم برخی از کاهو ها مزه آن ها رو به تلخی می رود ما در این مطلب از برکه فود به شما خواهیم گفت از بین بردن تلخی کاهو چگونه است و چه کاری را انجام دهیم تا کاهو از تلخی اش کم شود

از بین بردن تلخی کاهو

از بین رفتن تلخی کاهو: اگر کاهویی را می خواهید برای سالاد استفاده کنید، تلخ می باشد می توانید آنرا چند دقیقه ای ( حدوداً ۱۵ دقیقه) داخل آب نمک سرد قرار دهید .با اینکار تلخی کاهو گرفته خواهد شد.

بیشتر بدانید از برگ‌های تلخ کاهو را بخوریم یا نه

یکی از انواع سبزی‌های پرمصرف بین عموم مردم، کاهو است که اصولا برای سالاد و ساندویچ ازآن استفاده می‌کنیم و کاربرد بسیاری در وعده‌های غذایی ما دارد. این سبزی از گیاهان مفیدیاست که به میزان زیاد در دنیا و ایران پرورش داده می‌شود و به گفته یک متخصص فارماکوگنوزیاین سبزی خاصیت آرام‌بخشی، خواب‌آور و ادرارآوری دارد و از قدیم برای آن اثر ضدتشنج هم قائل بوده‌اند.

قسمت اعظم برگ‌های کاهو حدود ۹۰ تا ۹۶ درصد آب دارند. همچنین کاهوحاوی تعدادی ویتامین و موادمعدنی است که از مهم‌ترین مواد معدنی موجود در آن می‌توانبه سدیم، پتاسیم و منیزیم و ویتامین‌های مهم آن ویتامین‌های گروه B، E، K و دیگر ویتامین‌ها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:  ۱۸ وسیله‌ای که حتی فکرش را هم نمی‌کردید که تاریخ انقضا داشته باشد

همچنین کاهو در نوع وحشی و معمولی وجود دارد. نوع خوراکی معمولی آن با نام علمیLACTUCA SATIVA شناخته شده است و دارای گونه‌های متعددی است. مهم‌ترینخاصیتی هم که به کاهو نسبت داده می‌شود، خواب‌آور بودن آن است. کاهو به عنوان یک سبزی از نظر وجود مواد معدنی و ویتامین‌ها،به‌خصوص الیاف گیاهی آن برای اعمال هاضمه بسیار مفید است و برای این سبزیخواصی نظیر آرام‌بخش، خواب‌آور، ادرارآور مطرح بوده و از قدیم برای آن اثر ضدتشنج هم قائل بوده‌اند.

از نظر موادمغذی مصرف برگ‌های تیره کاهو توصیهمی‌شود، گفت: معمولا موقع استفاده از کاهو، برگ‌های بیرونی آن دور ریخته می‌شودو بیشتر از برگ‌های داخلی که رنگ کمرنگ‌تری نسبت به برگ‌های بیرونی دارنداستفاده می‌شود. درحالی که برگ‌های داخلی کاهو به دلیل تابش کمتر نور آفتاببه آن‌ها موادمغذی کمتری دارند.

ماده‌ای در تمامی کاهو‌ها وجود دارد که وقتی سطح آن افزایش می‌یابد باعث تلخی کاهو می‌شود. با این حال این ماده سمی و مضر نیست و به هضم بهتر و تقویت معده کمک می‌کند و خوردن آن بی‌خطر است.

مقالات مشابه

, ,
نوشتهٔ پیشین
ضرر نوشیدن چای مانده برای ما
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه دسر ایبیزا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست