تلخی لیمو عمانی رو اینطوری بگیرید

سبک زندگی

تلخی لیمو عمانی رو اینطوری بگیرید

استفاده از لیمو عمانی به غذاها عطر فوق العاده ای می دهد اما در برخی مواقع ممکن است موجب ایجاد تلخی در غذا شود که روش هایی نیز برای گرفتن تلخی آن وجود دارد.

روش های ساده و موثر برای گرفتن تلخی لیمو عمانی

لیمو عمانی یا همان لیمو ترش شیرازی خشک شده یکی از بهترین و پرکاربردترین چاشنی ها است که در تهیه انواع غذاهای ایرانی بکار می رود. لیمو عمانی طعم ترش و عطر فوق العاده ای را به غذاهای ایرانی به خصوص قیمه و قورمه سبزی می بخشد اما گاهی پیش می آید که استفاده از لیمو باعث ایجاد تلخی در غذا می شود. اگر شما نیز به دلیل طعم بسیار خوبی که لیمو عمانی به خورش ها می دهد، نمی توانید از خیر آن بگذرید و از طعم دهنده دیگری استفاده نمایید، این مقاله از برکه فود را بخوانید تا با روش های گرفتن تلخی لیمو عمانی آشنا شوید.

چطور تلخی لیمو عمانی را بگیرم؟

با استفاده از روش های زیر می توانید تا حد زیادی مانع از ورود تلخی لیمو عمانی به غذا شوید:

لیمو عمانی را بخیسانید:
برای گرفتن تلخی لیمو عمانی، لیمو عمانی را بشویید و با چنگال سوراخ کنید و در آب ولرم برای مدت نسبتا کوتاهی بخیسانید و سپس داخل خورشت بریزید. در این روش شما باید از لیمو عمانی بیشتری استفاده نمایید زیرا ممکن است با خیساندن لیمو عمانی طعم ترش آن نیز کاهش یابد.

هسته یا تخم لیمو عمانی را خارج کنید:
یکی از علت های تلخی لیمو عمانی به هسته یا تخم لیمو مربوط می شود، بنابراین قبل از استفاده از لیمو عمانی برای جلوگیری از تلخ شدن غذا، لیمو عمانی ها را از وسط نصف کنید، سپس تخم های آنرا خارج کنید و در 20 دقیقه پایانی پخت خورشت به قابلمه اضافه کنید تا خورشت شما طعم بی نظیری یابد.

بیشتر بخوانید:  از بین بردن بی حالی

لیمو عمانی را بجوشانید:
برای اینکه تلخی لیمو عمانی گرفته شود، لیمو عمانی را در آب برای چند دقیقه بجوشانید و آب آن را دور بریزید، سپس از لیمو های جوشیده شده در غذا استفاده کنید.

از پودر لیمو عمانی استفاده نمایید:
برای اینکه خورشت شما طعم ترشی داشته باشد و لیمو عمانی آن را تلخ نکند، از مقدار کمی لیمو عمانی پودر شده استفاده کنید. توجه کنید استفاده از پودر لیموعمانی ممکن است باعث تیره شدن رنگ خورشت شود.

نکات مهم در استفاده از لیمو عمانی

قبل از ریختن لیمو عمانی در غذا روی آن ها چند سوراخ کوچک ایجاد کنید.

زود انداختن لیمو عمانی ها در غذا سبب می شود غذایتان بیش از حد طعم لیمو عمانی به خود بگیرد پس لیمو را در دقایق آخر پخت غذا در آن بریزید.

از خوردن لیموی داخل خورشت صرف نظر کنید زیرا لیمو عمانی در خورشت بیشترین مقدار چربی را به خود جذب می کند.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
دلیل احساس لرز بعد از خوردن غذا
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه طاجین مرغ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست