خاصیت های فلفل سیاه

تغذیه سالم
بدون دیدگاه

فلفل سیاه یکی از انواع ادویه های پر مصرف در سراسر جهان است که خواص دارویی بسیاری برای سلامتی بدن دارد، برای آشنایی بیشتر با خواص و مضرات فلفل سیاه در ادامه با برکه فود همراه باشید.

خاصیت های فلفل سیاه

بهبود گوارش
فلفل سیاه از مواد غذایی محسوب می شود که برای دستگاه گوارش بسیار مفید می باشد. اضافه کردن فلفل سیاه در غذاها باعث می شود اسید معده به همراه آنزیم های موجود در دستگاه گوارش تحریک شوند که در نتیجه باعث بهبود هضم غذا می شود. علاوه بر این مصرف فلفل سیاه باعث می شود که تجزیه و جذب مواد غذایی در بدن روند سریعتری داشته باشند.

درمان عفونت
برای جلوگیری و حتی درمان عفونت هم می توانید از فلفل سیاه استفاده کنید. فلفل سیاه به دلیل وجود آنتی اکسیدان های فراوان دارای خاصیت ضد باکتریایی و آنتی باکتریایی می باشد و به همین جهت برای مبارزه با عفونت گزینه مناسبی می باشد.

سلامت قلب
اگر تمایل دارید قلبی سالم داشته باشید حتما فلفل سیاه را در رژیم غذایی خود اضافه کنید. فلفل سیاه به کاهش یافتن فشار خون و کلسترون موجود در خون کمک می کند. علاوه بر این مصرف فلفل سیاه با پیشگیری از عارضه قلبی آترواسکلروزیس باعث کاهش یافتن خطر سکته قلبی نیز می شود.

کاهش چین و چروک پوست
فلفل سیاه حاوی انواع آنتی اکسیدان های قوی می باشد و به همین دلیل برای رفع چین و چروک های روی پوست بسیار مناسب است. ماسک فلفل سیاه را به دو صورت می توانید درست کنید ، روش اول مخلوط کردن ۱ قاشق غذاخوری فلفل سیاه و ۱ قاشق غذاخوری عسل و روش دوم مخلوط کردن ۱ قاشق غذاخوری فلفل سیاه با ۱ قاشق غذاخوری زردچوبه می باشد.

بیشتر بخوانید:  چگونه وزن خود را سریع و سالم افزایش دهیم؟

سپس کمی آب اضافه می کنیم تا ماسک حالت خمیری نرم بگیرید، در ادامه ماسک ضد چین و چروک را روی پوست صورت می مالیم و پس از ۲۰ دقیقه آنرا با آب گرم می شوییم. برای گرفتن نتیجه مطلوب روزانه دو مرتبه می توانید از این ماسک طبیعی استفاده کنید.

کاهش وزن و لاغری
اگر قصد دارید وزن کم کنید فلفل سیاه گزینه مناسبی برای شما می باشد، زیرا پپیرین موجود در فلفل سیاه علاوه بر اینکه از ایجاد نفخ در شکم جلوگیری می کند، با تشکیل و تجمع سلول های چربی نیز مبارزه می کند که به همین دلیل برای کاهش وزن مناسب می باشد.

ضمن اینکه فلفل سیاه دارای کالری بسیار کمی می باشد و می توانید از آن در اکثر غذاها استفاده کنید. البته برای نتیجه گیری سریعتر می توانید هر روز صبح یک لیوان آب به همراه ۱ قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق غذاخوری فلفل سیاه را مخلوط کرده و بنوشید.

کاهش فشار خون
یکی دیگر از خاصیت های مهم فلفل سیاه این است که این ادویه می تواند به کنترل فشار خون کمک کند، فلفل سیاه حاوی مقادیر مناسبی از پپیرین می باشد که این ماده به کاهش فشار خون بالا و کنترل سطح فشار خون کمک شایانی می کند.

سلامت دندان ها
فلفل سیاه از ادویه هایی می باشد که می تواند به سلامت کلی دندان ها کمک کند. یکی از خاصیت های کمتر شناخته شده فلفل سیاه این است که علاوه بر اینکه می تواند به کاهش دندان درد کمک کند، برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ها نیز بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید:  مراقبت و نگهداری صحیح از مو

زیان های فلفل سیاه

زنان باردار و شیرده
خانم های باردار حدالمقدور از فلفل سیاه استفاده نکنند زیرا مصرف فلفل سیاه در دوزهای بالا می تواند حتی منجر به سقط جنین شود. خانم های شیرده هم برای سلامتی نوزاد و تغییر نکردن طعم شیر بهتر است فلفل سیاه مصرف نکنند.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
روش های اشتباه شستشوی سبزی
نوشتهٔ بعدی
کتلت تکیر داغ ترکیه ای

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست