خواص بابونه ، ۹ مورد از خاصیت ها و مضرات دمنوش گل بابونه

تغذیه سالم
بدون دیدگاه

گل بابونه یکی از گیاهان دارویی قدیمی است که از دیرباز برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شده است، برای آشنایی بیشتر با خواص و مضرات بابونه در ادامه با برکه فود همراه باشید.

خاصیت های بابونه

درمان سردرد و میگرن

یکی از خاصیت های شناخته شده گل بابونه درمان طبیعی و سریع سر درد و میگرن می باشد. برای این منظور معمولا از دمنوش یا چای بابونه استفاده می شود که خیلی سریع باعث کاهش یا درمان کامل سردرد می شود.

خواص ضد سرطان
تحقیقات اخیر دانشمندان ثابت کرده است که استفاده مداوم از بابونه در یک رژیم غذایی مناسب می تواند از برخی سرطان ها پیشگیری کند. بابونه حاوی مقادیر مناسبی از آنتی اکسیدان آپی ژنین است که این آنتی اکسیدان می تواند باعث کاهش خطر سرطان پوست، پستان، تخمدان و پروستات شود.

کنترل سطح قند خون
افرادی که قند خون بالا دارند نیز می توانند از بابونه بهره ببرند، زیرا مصرف دمنوش بابونه می تواند به کنترل سطح قند خون کمک کند. البته برای مصرف دوز مناسب حتما باید با پزشک متخصص مشورت کنید تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

سلامت قلب
همانطور که می دانید فلاونوئیدها به کاهش خطر بیماری قلبی کمک شایانی می کنند. بابونه حاوی مقادیر مناسبی از فلاونوئیدها می باشد و به همین دلیل علاوه بر اینکه به سلامت قلب کمک می کند، باعث می شود خطر ابتلا به بیماری های قلبی نیز به طور محسوسی کاهش یابد.

درمان استرس و اضطراب
دمنوش یا چای بابونه به عنوان یک آرام بخش طبیعی شناخته می شود و به همین دلیل برای درمان مشکلاتی مثل استرس و اضطراب می توانید از این دمنوش بهره ببرید. علاوه بر این مصرف دمنوش بابونه می تواند به مشکلاتی مثل افسردگی و بی خوابی نیز کمک شایانی کند.

بیشتر بخوانید:  خواص ازگیل ، ۱۱ مورد از خاصیت ها و مضرات مصرف ازگیل

کاهش درد قاعدگی
اگر با مشکلاتی مانند درد زیاد در دوره پریود خود روبرو هستید می توانید از بابونه برای کاهش و تسکین این نوع درد استفاده کنید. مصرف بابونه به افزایش میزان گلیسین کمک می کند و به همین جهت باعث آرام کردن ماهیچه های رحم می شود که در نتیجه از گرفتگی عضلات جلوگیری می کند.

دهان و دندان
یکی دیگر از خاصیت های گل بابونه این که می تواند به سلامت دهان و دندان کمک شایانی کند. مصرف بابونه می تواند باعث از بین رفتن بوی دهان شود، علاوه بر این اگر از عفونت در ناحیه دندان ها و لثه رنج می برید می توانید از بابونه استفاده کنید.

درمان سرماخوردگی
برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی هم می توانید از بابونه استفاده کنید. تحقیقات جدید دانشمندان ثابت کرده است که استنشاق عصاره بابونه می تواند باعث کاهش علائم سرماخوردگی شود. علاوه بر این مصرف دمنوش بابونه می تواند به درمان بیماری هایی مثل آنفولانزا، گلودرد و سینوزیت نیز کمک کند.

درمان بی خوابی
بابونه از گیاهانی می باشد که از قدیم الایام در طب سنتی به عنوان داروی بی خوابی تجویز می شده است. همانطور که می دانید بابونه دارای خواص آرامش بخش و ضد اضطراب می باشد و به همین دلیل برای درمان بی خوابی مفید است.

برای درمان بی خوابی با بابونه می توانید قبل از خواب از دمنوش یا چای بابونه استفاده کنید تا خوابی آرام و عمیق را تجربه کنید. یکی دیگر از روش های درمان بی خوابی استفاده از روغن بابونه به صورت موضعی می باشد.

بیشتر بخوانید:  خواص نارگیل ، 10 مورد از خاصیت ها و مضرات مصرف نارگیل

زیان های بابونه

تداخل دارویی
بابونه باعث می شود که غلظت خون پایین بیاید و اصطلاحا باعث رقیق شدن خون می شود، به همین دلیل اگر داروهای رقیق کننده خون مثل وارفارین و سیکلوسپورین استفاده می کنید، به هیچ وجه نباید از فراورده های بابونه مثل دمنوش، عرق، چای و یا حتی عصاره بابونه استفاده کنید.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
راهنمای خرید ماهی تازه و نکات طلایی نگهداری ماهی در فریزر
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه شیرینی برفی خوشمزه و مخصوص به روش سنتی هندی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست