خوراکی های معجزه گر برای وزن گرفتن جنین در ماه اخر بارداری

تغذیه سالم

رژیم غذایی مناسب و سالم مادر باردار در وزن گیری جنین از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.اکثر زنان باردار دوست دارند جنینشان در طول بارداری وزن گیری خوبی داشته باشد. برخی از مادران با اینکه در طول بارداری مصرف مواد غذایی شان زیاد است جنین وزن گیری خوبی ندارد. این مساله نشان می دهد که تغذیه مادر در بارداری صحیح نبوده و مادر ویتامین های مورد نیاز را دریافت نمی کند. در این مطلب از وب سایت برکه فود روش صحیح تغذیه مادر برای وزن گیری جنین در ماه آخر را آورده ایم.

رژیم غذایی مناسب و سالم مادر باردار در وزن گیری جنین از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.اکثر زنان باردار دوست دارند جنین شان در طول بارداری وزن گیری خوبی داشته باشد. برخی از مادران با اینکه در طول بارداری مصرف مواد غذایی شان زیاد است جنین وزن گیری خوبی ندارد. این مساله نشان می دهد که تغذیه مادر در بارداری صحیح نبوده و مادر ویتامین های مورد نیاز را دریافت نمی کند.

رژیم غذایی مادر باردار در رشد و وزن گیری جنین تاثیر قابل توجهی دارد. مادر باید از رژیم غذایی پیروی کند که سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها باشد تا خون رسانی به جنین و جفت افزایش یابد و جنین رشد و وزن گیری خوبی داشته باشد. اگر مادر با استفاده از تغذیه خود مقادیر کافی ویتامین ها و مواد معدنی را دریافت نکند جنین رشد خوبی نخواهد داشت در این مطلب رژیم غذایی ماه آخر بارداری مناسب برای وزن گیری جنین را برای شما آورده ایم.

رژیم غذایی صحیح مادر باردار برای وزن گیری جنین

یکی از مواردی که در دوران بارداری در سلامت جنین و مادر نقش بسزایی دارد مصرف مواد غذایی با کیفیت بالا می باشد. اگر مادر باردار وعده های غذایی خود را بر اساس نظم بخورد باعث افزایش اشتهای خود و کاهش عوارض جانبی گرسنگی خواهد شد. در این مطلب مهمترین مواد غذایی که مادر باردار باید برای وزن گیری جنین در ماه آخر بارداری بخورد را برای شما آورده ایم. با بررسی غذاهای مورد نیاز بدن مادر باردار در ماه آخر بارداری تا پایان همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:  بهترین خوردنی برای بی اعصاب ها

چربی های مورد نیاز

یکی از مواد مورد نیاز برای رشد مغز و سیستم عصبی مرکزی جنین چربی ها می باشند. چربی ها همچنین به عنوان منبع عالی برای تامین انرژی در نظر گرفته می شوند و در انتقال ویتامین ها به سراسر بدن موثر می باشند. چربی ضروری امگا ۳ با استفاده از خوردن آجیل مثل گردو و دانه های روغنی، ماهی چرب سالمون بدست می آید که باعث رشد بهتر جنین، تامین انرژی، ایجاد تعادل در ترشح و میزان هورمون، کاهش تورم و بهبود خلق و خوی جنین می شود.

مصرف لبنیات

از آنجا که لبنیات سرشار از کلسیم می باشند برای رشد بهتر استخوان جنین از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند. لبنیات همچنین سرشار از پروتئین و ویتامین های A ,D می باشند. در ماه های آخر مادران باردار بهتر است حداقل روزی دوبار شیر بنوشند. مادرانی که طعم شیر را دوست ندارند و یا با مصرف شیر دچار مشکلات گوارشی می شوند می توانند به جای شیر از مقدار زیادی ماست استفاده کنند تا بتوانند مواد مورد نیاز بدن خود را تامین کنند. مصرف لبنیات محلی که با استفاده از شیر پاستوریزه نشده تهیه می شوند و احتمال آلودگی آن ها زیاد است ممکن است باعث ایجاد بیماری هایی در مادر، سقط جنین و عوارض همیشگی برای جنین شوند پس بهتر است مادران باردار از خوردن لبنیات محلی خودداری کنند. لبنیات مفید برای این دوره شامل شیر، خامه، پنیر، ماست و بستنی می باشد که مصرف آن ها چهار بار در روز توصیه می شود.

مصرف حبوبات و غلات

بیشتر بخوانید:  خوراکی هایی که ویتامین D را تأمین می کنند

مواد معدنی مورد نیاز بدن مادر باردار فیبر، املاح معدنی، و ویتامین B می باشند که با مصرف حبوبات و غلات تامین می شوند. مصرف این مواد غذایی تاثیر شگفتی بر رشد جنین دارند. ویتامین B و فولیک اسید برای پیشگیری از ایجاد نقایص جدید در جنین ضروری می باشند که با مصرف حبوبات و غلات در اختیار مادر باردار قرار می گیرند. از جمله حبوبات و غلات مفید برای مادر باردار جهت وزن گیری جنین لوبیا چیتی، قرمز و سفید، ذرت و دیگر غلات دارای سبوس مثل بلغور و جو دوسر می باشند.

مصرف میوه جات و سبزی ها

مصرف سبزی هایی که دارای برگ های سبز رنگ تیره می باشند مثل گوجه فرنگی، پرتقال و انبه ویتامین ها، املاح و فیبر مورد نیاز بدن مادر باردار را تامین می کند و مصرف روزانه آن لازم و ضروری است. خوردن میوه هایی مثل موز، آناناس و سیب به عنوان میان وعده توصیه می شود. خوردن سیب زمینی نیز در این مدت توصیه می شود. سبزی های مفید برای این دوره اسفناج، کلم پیچ و برگ چغندر می باشند.

مصرف غذاهای دریایی

غذاهای دریایی مثل ماهی و میگو سرشار از پروتئین، آهن و اسید چرب امگا ۳ می باشند که مصرف آن ها باعث رشد و تکامل مغز جنین در ماه های آخر بارداری می شود. برای درمان و حل مشکلات رفتاری و درکی در دوران کودکی بهتر است مادر باردار در طول دوران حاملگی از مقدار کم این مواد غذایی استفاده کند. مصرف دو بار غذاهای دریایی در دوران حاملگی توصیه شده است. مصرف برخی از ماهی ها بخاطر وجود فلزات سنگین در دوران حاملگی مضر می باشد اگر مادر در بارداری از این غذاهای دریایی استفاده کند ممکن است جنین دچار تاخیر در رشد، کاهش شنوایی و کاهش یادگیری شود. خوردن کوسه ماهی، تیره ماهی، ماهی دودی و ماهی خال مخالی در دوران بارداری ممنوع است زیرا خوردن آن ها ممکن است روی سیستم عصبی جنین تاثیرات منفی بگذارد. مصرف تن ماهی نیز بخاطر داشتن مواد نگاه دارنده در مدت بارداری باید کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:  خواص ارگانو

نکات مهم رژیم غذایی در ماه آخر بارداری

بهتر است تعداد وعده های غذایی در ماه آخر بارداری برای وزن گیری جنین ۵ تا ۶ وعده باشد. تغییر در روش پخت و پز یکی دیگر از نکات ضروری است در این مدت بهتر است از غذاهای کباب شده و بخارپز استفاده شود. از خوردن کیک، شیرینی، شکلات و چیپس به عنوان میان وعده خودداری شود. خوردن تخم مرغ دو تا سه بار در هفته در ماه آخر بارداری مفید می باشد از خوردن تخم مرغ به حالت عسلی خودداری کنید.

با قرار دادن این مواد غذایی در رژیم غذایی خود در ماه آخر بارداری می توانید باعث بهبود و افزایش وزن گیری جنین در این دوره شوید.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه امگشت خوزستان
نوشتهٔ بعدی
با خوراکی‌های شوینده آشنا شوید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست