سوپ گشنیز

آشپزی

 

سوپ گشنیز یکی از سوپ های خوشمزه ایرانی است که به دلیل استفاده از گشنیز برای بدن بسیار مفید است. این سوپ در نقاط مختلف کشور با روش های مختلفی طبخ می شود که ما در این آموزش کامل ترین روش دستور پخت سوپ گشنیز را اماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر سوپ گشنیز تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه سوپ گشنیز در ادامه با هم دوره همراه باشید.

مواد لازم

گشنیز ۱۰۰ گرم
جو پوست کنده ۱۵۰ گرم
هویج ۱ عدد
سیر ۲ حبه
ماست ۵۰۰ گرم
آرد ۱ قاشق غذاخوری
آب مرغ ۲ لیوان
روغن مایع به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه

بهتر است جو پوست کنده را از قبل بخیسانیم تا راحت تر پخته شود. برای این منظور حداقل باید جو را چند ساعت بخیسانیم. پس از خیساندن جو آن را آبکشی می کنیم و به همراه چند لیوان آب و ۱ قاشق مرباخوری روغن مایع در یک قابلمه روی حرارت ملایم می گذاریم تا جو بپزد و لعاب بیاندازد.

۱ ساعت بعد هویج را رنده می کنیم و به همراه مقداری نمک و آب مرغ به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا مواد بپزند. ابتدا حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب داخل قابلمه به جوش بیاید سپس حرارت را ملایم می کنیم.

در این مرحله سیر را رنده می کنیم و به همراه ماست و آرد خوب در یک قابلمه با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در مرحله بعد سوپ را از روی حرارت بر میداریم و کم کم به قابلمه حاوی ماست اضافه می کنیم تا ماست کم کم گرم شود.

بیشتر بخوانید:  دوقوس ماهی (غذای لذیذ بوشهری)
.

پس از اینکه تمام مواد را با هم مخلوط کردیم! قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم. در این مرحله باید سوپ! را متداوم هم بزنیم تا شروع به جوشیدن! کند. پس از اینکه سوپ شروع به جوشیدن کرد! گشنیز را ساطوری می کنیم و به آن اضافه می کنیم.

در پایان نمک و فلفل سوپ را اندازه می کنیم.! نکته مهم این است که باید از ماست ترش در سوپ گشنیز استفاده شود!. اگر ماست ترش در دسترس نداشتید در پایان مقداری! آب لیمو ترش به سوپ اضافه کنید. حدود ۵ دقیقه صبر می کنیم.

بعد از حدود ۵ دقیقه پس از اضافه گشنیز سوپ! را از روی حرارت بر می داریم. سوپ را در ظرف سوپ خوری! می ریزیم و با مقداری گشنیز تزیین می کنیم. برای! تزیین این سوپ می توانیم از سبزیجات! معطر مثل جعفری هم استفاده کنیم.

مقالات مشابه

, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
سوپ ورمیشل
نوشتهٔ بعدی
سالاد اسفناج

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.