میگو کبابی

آشپزی
بدون دیدگاه

میگو کبابی یا کباب میگو یکی از غذاهای دریایی متداول و محبوب با میگو است. این غذا با سس های متنوعی تهیه می شود و طعم بسیار خوبی دارد. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۶ نفر میگو کبابی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه میگو کبابی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم 

میگو ۱ کیلو
کره ۵۰ گرم
سیر ۲ حبه
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
جعفری ۵۰ گرم
آبلیمو ۴ قاشق غذاخوری
زعفران ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا میگوها را تمیز می کنیم و به خوبی می شوییم سپس برای طعم دهی در یک کاسه بزرگ می ریزیم. حالا آبلیمو ، زعفران ، نمک و فلفل سیاه را به میگوها اضافه می کنیم. جعفری را ساطوری خرد می کنیم و روی میگو ها می ریزیم.

در پایان سیرها را با رنده ریز روی دیگر مواد رنده می کنیم و مواد را با قاشق به خوبی مخلوط می کنیم. روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و حداقل به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا مواد به خورد میگو ها برود و میگوها طعم دار شوند.

پس از گذشت مدت زمان لازم برای طعم دار شدن میگو ، آنها را از یخچال خارج می کنیم و سیخ می کنیم. هم می توانیم از سیخ فلزی استفاده کنیم هم از سیخ چوبی. اما کباب میگو بعد از آماده شدن با سیخ چوبی جلوه زیباتری به کباب شما خواهد داد.

بیشتر بخوانید:  ناگت گوشت

در این مرحله روغن زیتون و کره آب شده را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط می کنیم و با یک قلمو روی میگوهای سیخ شده می کشیم تا کاملا چرب شوند. کباب پز را که آماده کردیم میگوها را روی کباب پز می چینیم تا کباب شوند.

در حین کباب کردن میگو ها چند بار دیگر روی آنها را با مخلوط روغن زیتون و کره چرب می کنیم. این کار باعث می شود میگو ها خشک نشوند و در پایان کباب شدن بسیار لذیذ شوند. پس از کباب کردن تمام میگو ها با سس مورد علاقه میل می کنیم.

نکات تهیه میگو کباب

سس میکو کبابی
برای تهیه سس میگو کبابی ۱ قاشق غذاخوری سس !کچاپ را با ۳ قاشق غذاخوری سس مایونز ترکیب می کنیم.! سپس مقداری پودر سیر به همراه ادویه های! دیگر مثل فلفل قرمز ، نمک و … !به مخلوط اضافه می کنیم.

در آخر مقدار خیلی کمی شکر و ۲ قاشق غذاخوری! آب ولرم به مواد سس اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم !تا کاملا یکدست شوند. اگر دوست دارید! سس شما تند شود مقدار بیشتری! فلفل قرمز و فلفل سیاه به سس اضافه کنید.

میگوی مناسب برای کباب

برای کباب میگو باید از میگوهایی استفاده شوند که! درشت تر هستند. میگوهایی که خیلی ریز باشند در زمان! کباب شدن خشک می شوند و خشک شدن میگو! باعث می شود کباب شما سفت شود.! از میگوهای کوچک می توانید در پخت دیگر غذاها مانند میگو سوخاری یا قلیه میگو استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید:  سالاد کلم بروکلی

دستور پخت میگو کبابی دستور پخت میگو کبابی دستور پخت میگو کبابی دستور پخت میگو کبابی

مقالات مشابه

, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
سوسیس بندری
نوشتهٔ بعدی
سالاد میوه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.