چیکن استراگانوف

آشپزی
بدون دیدگاه

چیکن استراگانوف

چیکن استروگانف یک غذای روسی خوشمزه است که با گوشت مرغ تهیه می شود. این غذای خوشمزه و ویژه را می توانید در مهمانی ها مهم خود تهیه نمایید. در این آموزش کامل ترین روش تهیه چیکن استروگانف را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۲ نفر چیکن استراگانوف تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه چیکن استراگانوف در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ ۱ عدد
آرد ۲ قاشق غذاخوری
قارچ ۳ عدد
شیر ۱ لیوان
پیاز ۱ عدد
سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن در یک تابه تفت می دهیم. سینه مرغ را خرد می کنیم ( تقریبا به اندازه گوشت خورشتی ) و پس از اینکه پیاز سبک و نرم شد قطعات مرغ را به آن اضافه می کنیم.

در این مرحله نمک و فلفل سیاه را به مواد اضافه می کنیم. پس ز اینکه مرغ ها کمی سرخ شدند قارچ ها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در همین حین شیر را روی خرارت قرار می دهیم تا گرم شود.

سپس آرد را در مقدار کمی آب سرد حل می کنیم و به شیر اضافه می کنیم. در حین اضافه کردن آرد ، شیر را باید خوب هم بزنیم تا آرد گلوله نشود. پس از اینکه شیر و آرد مخلوط شدن آنها را به تابه مرغ ها اضافه می کنیم.

بیشتر بخوانید:  دستور پخت مخصوص آش ترش مازندرانی

در این مرحله سس سفید را هم به غذا اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم. بعد از اضافه کردن سس تابه را از روی حرارت بر می داریم. بهتر است در کنار چیکن استروگانف مقداری سیب زمینی هم سرخ کنیم.

مقالات مشابه

, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
ناگت گوشت
نوشتهٔ بعدی
سوپ جو سفید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.