دلیل اصلی قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی

سبک زندگی

دلیل اصلی قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی

قهوه ای شدن برگ گیاهان، مشکلی است که افرادی که میخواهند از گیاه نگهداری کنند باآن مواجه میشوند اما دلیل این مشکل را نمیدانند.

علت ایجاد برگهای قهوه ای

حتی با بهترین مراقبت، برگ های قهوه ای در بسیاری از گیاهان آپارتمانی بسیار رایج است. به خاطر داشته باشید که ممکن است طبیعی باشد که برگهای پایینی گیاه شما ابتدا زرد کم رنگ شده، سپس قهوه ای شده و از بین بروند. این امر برای بسیاری از انواع گیاهان گرمسیری همزمان با رشد آنها اتفاق می افتد.

با این حال، گاهی در برخی موارد، برگ های قهوه ای نشانه مشکلات دیگری است. اگر برگهای زیادی در حال ریزش هستند، اگر تعداد زیادی از برگها به یکباره قهوه ای می شوند یا اگر برگهای بالایی شروع به قهوه ای شدن می کنندگیاه شما ممکن است یک یا چند مشکل زیر را تجربه کند که شامل:

نور ناکافی:
اگر برگهای پایینی شروع به قهوه ای یا زرد شدن کنند، ممکن است گیاه نور کافی دریافت نکند. اگر تغییر رنگ در کنار گیاه دور از منبع نور جدا شده باشد، احتمالاً نور بسیار کمی دریافت می کند.

گرمای بیش از حد:

این اغلب همراه با آب بسیار کم اتفاق می افتد، اما گرمای زیاد باعث می شود که برگهای گیاه شما ابتدا پیچ خورده، ترد شوند و سپس بیفتند. اگر گیاه نیز پژمرده است، آب را افزایش دهید. اگر بقیه برگها سالم هستند و یک یا دو برگ در حال تغییر رنگ هستند، حتما مقداری جریان هوا برای خنک شدن گیاه فراهم کنید.

بیشتر بخوانید:  از بین بردن تلخی کاهو

آب کم:
گیاهان بر اثر دریافت آب کم و کم آبی ابتدا پژمرده می شوند و سپس برگها قهوه ای شده و می ریزند. این اغلب از پایین به بالا اتفاق می افتد، اما ممکن است در برگهای بیرونی گیاهان بوته ای نیز شروع شود.

آلوده بودن آب مورد استفاده:
اگر آب مورد استفاده شما برای آبیاری آلوده باشد، ممکن است برگ های گیاه شما قهوه ای شود. برای رفع این مشکل توصیه می شود برگ های خشک و قهوه ای را از گیاهتان جدا نموده و گیاه را منظم و با آب تمیز آبیاری کنید.

دلیل اصلی قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

افزایش سن گیاه:

با افزایش سن برخی گیاهان برگ های پایینی آنها به طور طبیعی خشک شده و می ریزد. در این شرایط تنها کاری که باید انجام دهید جدا کردن برگ های خشک گیاه خواهد بود.

کمبود مواد غذایی خاک:
اگر در نوک یا حاشیه برگ های گیاه شما خشک و قهوه ای شد، ممکن است خاک گیاه مناسب نباشد و برخی عناصر خاک کم باشد. کمبود برخی عناصر خاک مانند کمبود پتاسیم سبب می شود شاخه های گیاه از انتها شروع به خشک شدن کنند.

آبیاری زیاد:
گرچه آبیاری کم موجب قهوه ای شدن برگ گیاه می شود اما آبیاری بیش از حد یکی از دلایل قهوه ای شدن برگ گیاهان می باشد. آبیاری زیاد به صورت زرد شدن برگ های پایینی خود را نشان می دهد. آبیاری بیش از حد به ریشه آسیب زده و مانع جذب آب توسط ریشه گیاه می شود و در نتیجه گیاه علایم بی آبی و تشنگی را از خود نشان خواهد داد.برای متوقف نمودن آبیاری بیش از حد گیاه با انگشت خود خاک را کنار بزنید و بین دستان خود قرار دهید اگر خاک به انگشتانتان نچسبید زمان آبیاری گیاه می باشد.

بیشتر بخوانید:  نحوه صحیح شستن بالشت و روبالشی با دست و ماشین

زهکشی نامناسب:
اگر آبیاری شما مناسب باشد اما گلدان زهکشی مناسبی نداشته باشد، باز هم برگ گیاهان دچار زردی می شود. برای اطمینان از صحیح بودنِ زهکشی، پس از آبیاری توجه نمایید آب اضافی از زیر گلدان خارج شود و سوراخ زیر گلدان را بررسی کرده و در صورت بسته بودن، آن را باز نمایید.

مصرف بیش از حد کود:
استفاده بیش از حد از کودهای شیمیایی، موجب سوختگی برگ گیاهان و قهوه ای شدن برگ گیاهان می شود زیرا کوددهی زیاد به ریشه گیاه صدمه می رساند و اگر ریشه نتواند آب را جذب کند، گیاه خشک می شود. اگر خاک گیاه تکه تکه و سفت شد، یعنی از کود اشباع است و به اصطلاح خاک خفه شده است، در این صورت می توانید خاک و کود را تعویض کنید و اگر گیاه ریشه حساسی دارد در فواصل زمانی مختلف، گیاه را به مقدار زیاد آبیاری کنید تا نمک های اشباع شده از آن خارج شوند و برگ های سوخته شده را جدا کنید.

آفات و بیماری:
آفات و بیماری ها یکی دیگر از علت های قهوه ای شدن برگ گیاهان هستند. آفات به ریشه گیاه حمله می کنند و باعث زردش دن برگ گیاهان می شوند. اگر متوجه شدید مشکل گیاهتان به دلیل وجود آفات است، باید برگ و ساقه آلوده را جدا کنید و سم مناسب گیاه را گرفته و آن را سمپاشی کنید تا آفت از بین برود.

رطوبت بسیار کم:
اگر قهوه ای شدن در نوک برگ محدود می شود و حاشیه برگ هنوز سبز است، ممکن است گیاه رطوبت کافی را دریافت نکند. رطوبت کم نیز ممکن است باعث ایجاد لکه های سیاه روی برگ ها شود.

بیشتر بخوانید:  نکات آرد سوخاری

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, ,
نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه دسر انبه
نوشتهٔ بعدی
فواید ورزش یوگا ؛ آرامبخش دوست داشتنی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست