دمپختک سیب زمینی با گوجه فرنگی

آشپزی

 

دمپختک سیب زمینی یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و فوق العاده راحت می باشد که می توانید در زمان هایی که فرصت غذا درست کردن ندارید ولی هوس یک غذای پلویی خوشمزه کردید دمپختک سیب زمینی را امتحان کنید و لذت ببرید. دمپختک سیب زمینی با مواد اولیه همیشه در دسترس یکی از بهترین پیشنهاد ها می باشد و فقط با مقداری مواد اولیه پخت می شود.

مواد لازم دمپختک سیب زمینی

برنج 2 پیمانه

پیاز 1 عدد

سیب زمینی 2 عدد

گوجه فرنگی 3 عدد

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

نمک،فلفل،زردچوبه،دارچین به مقدار لازم

دستور پخت دمپختک سیب زمینی

 ابتدا سیب زمینی و پیاز را به همراه گوجه بشورید و روی تخته برش نگینی خرد کنید.در تابه ای مناسب روغن بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید تا روغن گرم شود. سپس سیب زمینی های نگینی را داخل روغن تفت دهید . سپس پیاز های نگینی را همراه با زردچوبه به سیب زمینی اضافه کنید تا سبک و طلایی شود. بعد نوبت به اضافه کردن گوجه های خرد شده و رب گوجه فرنگی است. داخل مخلوط بریزید و هم بزنید تا مواد یکدست شود.

در مرحله بعد در قابلمه ای مناسب برنج را همراه با دوبرابر پیمانه برنج آب بریزید و روی حرارت بالا بگذارید تا آب برنج جوش آید. زمانی که  آب برنج کم شد مواد از قبل آماده شده را اضافه کنید. و به آرامی از زیر برنج هم بزنید تا مواد همرنگ شود .مقداری روغن بریزید و بگذارید تا با شعله خیلی ملایم دم ببرد. حتما از شعله پخش کن استفاده کنید تا برنج نسوزد. بین 30 تا 40 دقیقه دمپختک سیب زمینی آماده می باشد.
برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.
بیشتر بخوانید:  طرز تهیه پتله پلو خوشمزه

مقالات مشابه

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
آلرژی فصلی چیست
نوشتهٔ بعدی
خواص ارده شیره از درمان کم خونی تا تامین کلسیم بدن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست