رازهای نهفته در شمع

سبک زندگی

راز شمع :عالم مادی از چهار عنصر آب و باد و آتش و خاک تشکیل گردیده است. هر کدام به سهم خود نقش بسزایی در این عالم ایفا می کنند. در این میان آتش با طبیعت گرم خود، خواص خود را به عالم و طبیعت و کائنات هدیه کرده است. گرمی نه فقط از جهت گرمای فیزیکی، بلکه از نظر حسی و معنوی نیز بر این جهان تاثیر گذار  است. در برخی از ادیان و مذاهب آتش، مقدس و مطهر محسوب می شود، تا جایی که در آیین های مذهبی زیادی من جمله شفای بیماران از آن استفاده می شود.

آتش هم نور و روشنایی دارد و هم گرما و حرارت. از دیدگاه معنوی با نورش دل را روشن و راه را نشان می دهد و از طرفی با گرمی اش مهر و محبت را در دل ها می افزاید.یکی از پر عظمت ترین مخلوقات خداوند که از جنس آتش است، خورشید می باشد که با دلی بزرگ و پرمهر و بی منت به همه کائنات انرژی و گرمی هدیه می کند و زندگی می بخشد.

آتش حتی در جسم ما نیز وجود دارد و آن مزاج صفراوی است، که از جنس آتش است و با طبیعتی گرم و خشک. پس به این نتیجه می رسیم که آتش در امر طبیعت از جایگاه ویژه ای برخوردار است و قابل ستایش.شمع نمادی از قدرت آتش و ساخته دست بشر و برگرفته از انرژی درونی افراد است.

تاکنون فکر کرده اید که چرا در زمان روشن کردن یک شمع حال خوشایندی به ما مستولی می شود؟گرما یعنی حال خوب، یعنی زنده بودن، یعنی خوشحال از اینکه هنوز فرصتی برای کشیدن نقش زیبا در تابلوی زندگی و سپاسگزاری از نعمات و مواهب خداوندی داریم.

بیشتر بخوانید:  درمان عفونت ادراری بدون نیاز به دارو

انرژی شمع

وقتی  شمعی روشن می شود چهار عنصر پر قدرت عالم هستی بکار گرفته می شوند. انرژی موجود در آن در حین سوختن به فضا و پیرامون ما منتشر می شود و هر خواسته ای که در آن لحظه به گوش کائنات برسد در مسیر اجابت قرار می گیرد. البته باید از اعماق وجود و در مسیر خیرخواهی باشد و نه بدخواهی برای دیگران و صد البته با اراده و خواست پرودگار.وقتی چیزی را از کائنات درخواست می کنیم باید به شکلی این خواسته را به گوش شعور کیهانی برسانیم .

درخواست از طریق گفتار پیام ما را از طریق هوا به کائنات می برد و اگر خواسته های مان را بنویسیم از طریق عنصر خاک  منتقل می شود. اگر نوشته را به آب روان بسپاریم از دو عنصر خاک و آب مدد گرفته ایم. اما این عناصر همگی با هم در شمع وجود دارند. یعنی با خواستن لفظی و دعا کردن در کنار شمع روشن از تمام عناصر آن کمک گرفته .و خواسته مان به گوش شعور کیهانی می رسد.

دقت داشته باشید که هرگز یک شمع را برای درخواست های متفاوت به کار نبرید. با هر شمع فقط یک مراسم درخواست انجام دهید و بگذارید تا شمع خود به خود بسوزد و تمام شود.

شمع سرشار از انرژی مثبت است. در فنگشويی استفاده از شمع جايگاه ويژه ای دارد. در واقع از قدرتمندترين عناصر در دكوراسيون خانه است. شمع ، نيرو و انرژی پاكسازی دارد. محيط خانه را گرم می كند و انرژی های منفی و استرس ها را دفع می كند.

بیشتر بخوانید:  9 توصيه براي نگهداري بهتر چرم

طبق تحقيقات روشن كردن شمع با كيفيت، به مدت ۱۵ دقيقه در اتاق خواب و قبل از خواب باعث احساس راحتی بسيار زياد و خواب راحت و عميق می شود.

نبایدها

هرگز شمعی را بدون دلیل روشن نکنید، چون انرژی آن بدون هدف به هدر می رود. بهتر است اگر دلتان خواسته و می خواهید حس خوبی به شما منتقل شود، شمع را برای یاری به دیگران، یا پاکسازی محیط و یا حتی انرژی رسانیدن به هستی روشن نمایید.

هرگز شمع را با فندک روشن نکنید و برای اینکار از کبریت استفاده کنید.از قدرت شمع بر علیه میل و خواست دیگران استفاده نکنید، زیرا واکنش های بدی برایتان به همراه دارد.

اگر از شمع برای درمان استفاده نمودید،  حتما پس از پایان دعا شمع را خاموش کنید، یادتان باشد با فوت کردن هرگز اینکار را انجام ندهید. زیرا نفس نیز مانند آتش، عنصری از عناصر اربعه می باشد و برای خاموشی یکی نباید از نیروی خلاق دیگری استفاده نمود. قدیمی ترها یا با انگشت یا با قاشق های سر کج شعله را خاموش می کردند.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, ,
نوشتهٔ پیشین
پیراشکی دانمارکی
نوشتهٔ بعدی
فواید سیاه دانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست