راهکارهای تقویت مچ دست

تغذیه سالم

درد مچ دست اغلب به علت کشیدگی یا شکستگی در اثر ضربات ناگهانی بوجود می‌آید. اما این درد همچنین می‌تواند بر اثر صدمه ناشی از حرکات تکراری و یا آرتروز بوجود آید. به دلیل اینکه عوامل زیادی می‌توانند موجب بروز درد مچ دست‌ شوند، تشخیص علت دقیق آن معمولا دشوار است. برای شناخت علت و درمان این ناراحتی و عارضه با مجله دلتا همراه باشید.

دلایل درد مچ دست

ضربات ناگهانی
آسیب‌دیدگی مچ دست اغلب زمانی رخ می‌دهد که با دست به زمین می‌افتید. این صدمات می‌تواند موجب رگ به رگ شدن، کشیدگی و حتی شکستگی شود.

صدمه ناشی از حرکات تکراری
هر فعالیتی که در آن نیاز به انجام حرکات تکراری مچ دست باشد، از ضربه زدن به توپ تنیس تا کار با موس کامپیوتر و رانندگی، می‌تواند موجب التهاب بافت‌های اطراف مفاصل شده و با درد همراه شود. بخصوص که این حرکات را بدون وقفه و ساعت‌های متمادی انجام دهید. «سندروم دکوران» یک صدمه ناشی از حرکات تکراری است که موجب درد در قسمت تحتانی انگشت شست می‌شود.

سندرم تونل کارپال
سندرم تونل کارپال زمانی بروز پیدا می‌کند که یکی از اعصاب اصلی دست به نام «عصب میانی» در میان کانال مچ دست یا تونل کارپال فشرده شده و گیر بیفتد. این عارضه با درد شدید مچ دست همراه است.

پیشگیری از درد مچ دست

توجه به وضعیت دست
اگر به مدت‌ طولانی با صفحه کلید کار می‌کنید، مرتب به مچ دست خود استراحت دهید. هنگام تایپ، مچ دست خود را در وضعیت خنثی (نه خیلی بالا یا جلو) و حالت استراحت نگه دارید. صفحه کلید ارگونومیک و محافظ مچ یا کف دست نیز می‌تواند به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید:  حساسیت فصلی در سرد مزاجان و گرم مزاجان و راه حل درمان آن

تقویت استخوان‌ها
مصرف مقادیر کافی کلسیم، روزانه ۱۰۰۰ میلی‌گرم برای بیشتر بزرگسالان و روزانه حداقل ۱۲۰۰ میلی‌گرم برای زنان بالای ۵۰ سال می‌تواند از شکستگی استخوان و بروز درد مچ دست پیشگیری کند.

استفاده از لوازم محافظتی
برای فعالیت‌های پرخطر ورزشی مانند اسنوبرد و اسکیت‌سواری از محافظ مچ دست استفاده کنید.

زمان مراجعه به پزشک
رگ به رگ شدن و کشیدگی‌های جزئی معمولا با یخ گذاشتن، استراحت و مصرف مسکن‌های بدون نسخه تسکین پیدا می‌کنند. اما اگر درد و ورم بیش از چند روز به طول انجامید یا اینکه وضع آن بدتر شد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

 

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
شیرین بیان و دنیایی از خاصیت
نوشتهٔ بعدی
میگو پلو، غذایی دریایی با عطر و طعم جنوب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست