روش شستن خاکشیر

سبک زندگی
بدون دیدگاه

روش شستن خاکشیر

خاکشیر، یکی از محبوب ترین نوشیدنی های سنتی ایرانی است. اوج مصرف این نوشیدنی به دلیل خاصیت رفع عطش آن، در روزهای ماه رمضان است. این گیاه خوشمزه به دو رنگ قرمز و قهوه ای وجود دارد که البته خاکشیر قرمز طعم تلخی دارد. اگر از خواص خاکشیر مطلع باشید حتما آن را در برنامه غذایی خود قرار خواهید داد. خاکشیر خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد و حتی آکنه و جوش را نیز درمان می کند. برای درمان تب بالا و خارش پوست نوزادان نیز می توانید از خاکشیر کمک بگیرید.هنگامی که این دانه خوشمزه را خریداری می کنید، می بینید که لا به لای دانه های خاکشیر املاح و شن ریزه هایی وجود دارد. این خیلی مهم است که بتوانید خاکشیر را به خوبی پاک کنید.

فوت و فن های شستشوی خاکشیر

نحوه شستن خاکشیر
اصطلاح جالبی که برای تمیزکردن خاکشیر استفاده می شود، ریگ شوری است! این اصطلاح اشاره به وجود داشتن دانه های ریز ریگ و شن در بین دانه های خاکشیر دارد.

مرحله اول
مقدار مورد نیاز از خاکشیر را در یک کاسه ریخته و بعد روی آن، آب بریزید. بعد از اضافه کردن آب، می بینید که خاکشیر گوله می شود. حتما باید به آرامی با یک قاشق یا چنگال تمیز، خاکشیرها را هم بزنید. با هم زدن خاکشیر، به مرور ته نشین می شود.

مرحله دوم
باید کمی منتظر باشید. در نظر داشته باشید که در بسیاری از موارد، مقداری خس و خاشاک سبک هم در بین خاکشیر وجود دارد. بعد از یک مدت می بینید که این خاشاک به روی آب می آید. بعد از اینکه آب را از روی خاکشیر به آرامی خارج کردید نمی توانید مطمئن شوید که کاملا تمیز شده است. این کار را باید تا چندین بار ادامه دهید. زمانی که آب روی خاکشیر کاملا صاف و زلال بود، کافی است.

بیشتر بخوانید:  چند راهکار عالی برای از بین بردن لکه و برق انداختن قاشق و چنگال

مرحله سوم
باید بگویم که هنوز کار شست و شوی شما تمام نشده! حالا باید یک ظرف بزرگتر بردارید و هنگام منتقل کردن خاکشیر به داخل ظرف بزرگتر، آن را هم می زنید و به آرامی داخل ظرف بزرگ می ریزید. این کار به شما کمک می کند تا ریگ و شن هایی که سنگین تر هستند و ته ظرف ته نشین شده اند، در همان ظرف قبلی بمانند و به ظرف جدید منتقل نشود. بهتر است ظرف دوم، از جنس روی باشد. این مرحله را نیز باید چندین مرتبه تکرار کنید. تا خیالتان از بابت تمیز شدن خاکشیر راحت شود.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه کیک بیسکوییت لیمویی
نوشتهٔ بعدی
خواص تخم شربتی از لاغری تا درمان درد معده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست