زمان زیاد شدن رب غذا باید چه کار کنیم تا طعم غذا خراب نشود

سبک زندگی
بدون دیدگاه

رب گوجه فرنگی، یکی از چاشنی های محبوب در آشپزی ایرانی است. به کمک رب گوجه فرنگی رنگ و طعم غذاها بسیار عالی خواهد شد. در گذشته از رب های خانگی در طبخ غذاها استفاده می شود که رنگ کمتری داشتند اما امروزه به دلیل سخت بودن فرایند رب درست کردن، اکثر افراد از رب های صنعتی و آماده در پخت و پز استفاده می کنند. زیاد اتفاق می افتد که افراد به اشتباه ادویه های غذا را بیش از اندازه اضافه کنند، به دلیل فراموشی و یا لغزش دست، اما از آنجاییکه اضافه کردن رب گوجه فرنگی به وضوح رنگ غذا را تغییر می دهد، به ندرت پیش می آید که کسی رب را بیش از اندازه به غذا اضافه کند. البته اگر شما هم آشپز تازه کار باشید و یا به هر دلیلی با مشکل زیاد شدن رب غذا روبرو شده اید، حتما به دنبال راه حلی برای این مساله می گردید. با ما همراه باشید.

رفع مشکل رب زیاد در غذا

کار ساده ای نیست!
متاسفانه رب اضافی در غذا را نمی توان به سادگی شور شدن یا تند شدن از بین برد. اما این به این معنی نیست که مجبورید غذایی که پر از رب گوجه فرنگی است را به اجبار بخورید. برای رفع این مشکل هم روش هایی وجود دارد.

زیاد شدن رب غذا : خورش ها یا سوپ ها
در خورش ها و یا سوپ ها، اگر به اشتباه رب زیادی اضافه کردید می توانید کمی آب خورش را بر داشته و به جایش آب جوش اضافه کنید. با این کار ممکن است کمی طعم خورش شما ضعیف تر شود اما حد اقل مجبور نخواهید بود تا یک غذای سرخ و پر از رب را میل کنید.

بیشتر بخوانید:  خودتان در خانه اسپری خوشبو کننده طبیعی بسازید!

زیاد شدن رب غذا : خودم کردم که لعنت بر خودم باد!
درست کردن غذا، نیاز به صرف وقت و انرژی زیادی دارد. اگر به هر دلیلی رب گوجه فرنگی غذای شما زیادتر از حد استاندارد شد و شما هم وقت کافی داشتید، پیشنهاد ما این است که کمی دیگر از همان غذا بپزید. البته برای خورش های حاوی گوشت شاید این مساله بسیار زمان بر باشد، چرا که گوشت به سادگی نمی پزد اما در خوراک های گیاهی معمولا می شود با اضافه کردن سبزیجات و حبوبات و یا سویا، حجم غذا را افزایش داد. با این کار حداقل نتیجه نهایی برایتان قابل قبول خواهد بود. البته مجبور نیستید چند روز پشت هم غذای تکراری بخورید! می توانید اضافی غذا را در فریزر منجمد کنید تا در روزهای آتی به سراغش بروید.

سخن پایانی
همان طور که می بینید این ترفندها همچین هم بی دردسر نیستند. توصیه ما به شما این است که همیشه در اضافه کردن ادویه ها و چاشنی ها دقت به خرج دهید. به همین دلیل است که در برنامه های آشپزی همیشه میزان دقیق همه مواد اولیه ذکر می شود. شاید کمی ظرف بیشتری کثیف شود اما اگر از قبل ادویه و چاشنی ها را مطابق دستور در ظرف بریزید، دیگر با مشکل اینچنینی مواجه نخواهید شد.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
خواص بادام زمینی
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه پلمبیر آناناس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست