ضرر نوشیدن چای مانده برای ما

تغذیه سالم

ضرر نوشیدن چای مانده برای ما

چای یکی از پر طرفدارترین نوشیدنی ها در بین مردم ایران است. نوشیدن چای به اندازه مجاز می تواند برای افراد خوب باشد امانوشیدن بیش از اندازه چای و یا چای پر رنگ و یا چای مانده می تواندمضر باشد در ادامه این مطلب از برکه فود به بررسی چای مانده چه ضرری دارد می پردازیم.

چای مانده چه ضرری دارد

چای پس از ۵ دقیقه دم کشیدن قابل نوشیدن است و تا نیم ساعت میتوانید آنرا میل کنید. اگر بیشتر از آن بخواهید از آن استفاده کنید بهتر است آن را از تفاله اش جدا کنید که این هم نباید طولانی وبیشتر از یک ساعت بشود.اگر چای بیش از ۲۴ساعت دم بکشد، تولید سم کرده و موجب مسمومیت و سرطان زایی می‌شود.لذا توصیه می‌شود از نگهداری چای در فلاسک چای خودداری کرده و برای تامین چای در سفر و پیک نیکبه جای چای، آب جوش در فلاسک ریخته و به هنگام نیاز ازآن چای تازه دم تهیه کرده و نوش جان کنید.

بیشتر بدانید از مضرات چای مانده

ترشح اسید معده

یکی از عواقب جدی و جبران ناپذیر سلامت جسمانی بدن نوشیدن چای کهنهدم است که می‌تواند باعث تحریک ترشح اسید معده شود که عوارضی مانند زخم معده، رفلاکس و مشکلات گوارشی را به همراه دارد.

افزایش خستگی

نوشیدن چای رقیق و کهنه مانند آسپرین عمل کرده و باعث تولید سم دربدن می‌شود که می‌تواند باعث افزایش خستگی، سردرد، سرگیجه، کسالت و بد خوابی در افراد شود.

افزایش کلسترول خون

نوشیدن چای کهنه و دوباره دم کردن آن می‌تواند افزایش کلسترول خونو اختلال در سیستم گردش خون را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید:  چند خوردنی مفید برای تقویت و پوکی استخوان

دیابت

دیابت به معنای وجود قند اضافی در بدن است که گاهی اوقات با پرخاشگری،کسالت، بی حالی و ضعف سیستم ایمنی بدن همراه است و نوشیدن چای کهنه دم به راحتی باعث تشدید بیماری دیابت در بدن می‌شود.

نوشیدن چه میزان چای روزانه مجاز است؟

چای، قهوه و نسکافه از نوشیدنی‌های محبوب ما ایرانی هاست که در هر لحظه مصرف آن از یادمان فراموش نمی‌شود، اما نوشیدن چای باید در طول روز به اندازه ۴ تا ۶ لیوان باشد و در غیر این صورت مصرف بیش از حد آن می‌تواند خطرات جبران ناپذیری مانند: حمله قلبی، سکته قلبی و سکته مغزی را در طول کوتاه مدت یا بلند مدت برایمان به ارمغان آورد، اما اگر نمی‌توانید نوشیدن کمتر از ۶ لیوان چای را در طول روز کنترل کنید؛

پیشنهاد ما به شما نوشیدن دمنوش‌های متنوع گیاهی و خوش عطر مانند: دمنوش پونه، دمنوش آویشن، گل گاو زبون، کاکوتی، زنجبیل و… است، اما در مصرف این دمنوش‌های خوشمزه و خانگی هم باید حد تعادل رعایت شود و این نکته را هم به یاد داشته باشید که چای به هیچ عنوان نمی‌تواند جایگزین آب باشد.

مقالات مشابه

,
نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه شیرینی رویال شکلاتی
نوشتهٔ بعدی
از بین بردن تلخی کاهو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست