طرز تهیه اسلایس فندقی خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

آشپزی
بدون دیدگاه

اسلایس فندقی یک شیرینی تقریبا تر است که به صورت دسر تهیه می شود. این شیرینی از سه لایه تشکیل شده است. لایه اول خمیری است. لایه دوم از مارمالاد تهیه می شود و لایه سوم از فندق. این شیرینی در فر طبخ می شود و به صورت اسلایس های مثلثی برش می خورد. این شیرینی را می توان برای پذیرایی یا در مهمانی ها به عنوان دسر مورد استفاده قرار داد.

مواد لازم اسلایس فندقی
کره ۱۲۵ گرم
شکر ۱ لیوان
بکینگ پودر ۱۰ گرم معادل دو و نیم قاشق چای خوری
آرد دو و نیم لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
مواد رویی
کره ۲۰۰ گرم
شکر ۱ لیوان
آب نصف لیوان
فندق خرد شده ۴۰۰ گرم
وانیل شکری ۵ گرم
مارمالاد زرد آلو ۴ قاشق غذا خوری
شکلات برای کناره های اسلایس به مقدار لازم

طرز تهیه اسلایس فندقی

مرحله اول
برای تهیه اسلایس خوشمزه در ابتدای کار، یک کاسه بر می داریم. کره را که نیم ساعت قبل از یخچال در آورده ایم و نرم شده است، را درون کاسه می ریزیم. سپس شکر و تخم مرغ و بکینگ پودر را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یک دست شود.

مرحله دوم
توجه داشته باشید که نیاز به همزن برقی نیست و با دست می توان مخلوط کرد. آرد را کم کم اضافه کرده به اندازه ای که خمیر نرم و لطیفی بدست آید و به دست نچسبد. کمی ورز می دهیم. یک سینی فر را برداشته و کف آن را کاغذ روغنی پهن می کنیم.

بیشتر بخوانید:  سوپ نخود فرنگی و جعفری با خامه ترش

مرحله سوم
سپس خمیر را کف سینی می ریزیم و به طور یکنواخت پهن می کنیم. ضخامت خمیر باید در تمام قسمت ها مساوی و یکسان باشد. مارمالاد زرد آلو را با قاشق روی خمیر می مالیم. می توان از مارمالاد توت فرنگی نیز استفاده کرد که سلیقه ای است.

مرحله چهارم
می توان نصف خمیر را مارمالاد زرد آلو و نصف دیگر آن را مارمالاد توت فرنگی مالید. برای مواد رویی ابتدا کره را درون یک قابلمه می ریزیم و روی بخار کتری قرار می دهیم تا ذوب شود. سپس شکر را به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا شکر حل شود.

مرحله پنجم
در این مرحله آب و وانیل و فندق خرد شده را به آن اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. فندق بهتر است بو داده باشد. می توان از فندق خام نیز استفاده کرد اما فندق بو داده طعم بهتری به اسلایس ها می دهد.

مرحله ششم
قابلمه را روی حرارت قرار داده و چند دقیقه هم می زنیم. سپس از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. وقتی از دما افتاد و ولرم شد، روی خمیر را بریزید و روی تمام قسمت ها پخش می کنیم. فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله هفتم
وقتی فر گرم شد، سینی فر را درون فر قرار می دهیم و حدود ۴۰ دقیقه درون فر می پزیم. وقتی اسلایس ها پخته شد، از فر خارج می کنیم. وقتی که از حرارت افتاد، با چاقو به صورت سه گوش برش می زنیم. و اجازه می دهیم تا کامل ختک شود.

بیشتر بخوانید:  سوپ تره فرنگی

مرحله هشتم
کمی شکلات را خرد کرده و روی بخار کتری قرار می دهیم. وقتی ذوب شد، شیرینی ها را درون شکلات می زنیم تا کناره های اسلایس ها شکلاتی شود. سپس کنار می گذاریم تا سفت شود. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
خواص بادام خیس خورده
نوشتهٔ بعدی
روش های اشتباه شستشوی سبزی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست