طرز تهیه اکبر جوجه

آشپزی

مواد لازم برای ۲ نفر

مرغ کوچک ۱ عدد
زعفران دم کرده یک چهارم فنجان
کره ۱۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیر ۴ حبه
آبلیمو نصف لیوان
رب انار نصف لیوان
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
روغن مایع ۱ لیوان

دستور پخت اکبر جوجه

مرحله اول
برای تهیه اکبر جوجه خوشمزه ابتدا مرغ را می شویم، سپس از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم و در یک کاسه بزرگ و جادار قرار می دهیم. توجه داشته باشید که برای تهیه اکبر جوجه به هیچ عنوان نباید پوست روی مرغ را جدا کنیم.

مرحله دوم
نکته مهم در مورد اکبر جوجه این است که در رستوران های اکبر جوجه از جوجه مرغ استفاده می شود و اگر می خواهید اکبر جوجه شما مانند رستوران شود حتما از جوجه مرغ استفاده کنید، یا حداقل از مرغ ها کوچک استفاده کنید.

مرحله سوم
پیاز را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به کاسه حاوی مرغ اضافه می کنیم. در ادامه سیرها را خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه آبلیمو را به همراه زعفران دم کرده و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و خوب مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم
مواد طعم دهنده را با دست روی تمام قسمت های گوشت مرغ ماساژ می دهیم تا گوشت مرغ به خوبی طعم دار شود. پس از اینکار روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۱۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ طعم دار شود.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه کره خانگی

مرحله پنجم
توصیه ما این است که هر زمان می خواهید اکبر جوجه درست کنید حتما از شب قبل گوشت مرغ را طعم دار کنید. طعم دار کردن گوشت مرغ یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث می شود اکبر جوجه شما خوشمزه تر و لذیذتر شود.

مرحله ششم
پس از اینکه گوشت مرغ طعم دار شد آنرا از یخچال خارج می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و روغن مایع را به آن اضافه می کنیم. حرارت زیر قابلمه باید متوسط باشد تا علاوه بر اینکه روغن نسوزد ، گوشت مرغ مغز پخت شود.

مقالات مشابه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
این ساعت روز هرگز قهوه ننوشید !
نوشتهٔ بعدی
خوردن سیر خام مفیدتر است یا سیر پخته؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست