طرز تهیه دسر عین السرایا

آشپزی

طرز تهیه دسر عین السرایا

مواد لازم دسر عین السرایا

نان تست ۱۰ عدد
شیر ۴ لیوان
شکر ۴ قاشق غذا خوری
نشاسته ذرت ۴ قاشق غذا خوری
گلاب ۳ قاشق غذا خوری
خامه ۱۰۰ گرم
مواد لازم برای شهد
شکر ۱ لیوان
آب نصف لیوان
آبلیمو ۱ قاشق غذا خوری
زعفران به مقدار دلخواه

طرز تهیه دسر عین السرایا

مرحله اول
برای تهیه دسر عین السرایا خوشمزه و مخصوص در ابتدای کار، کناره های نان را می گیریم. (بخش قهوه ای نان) نان ها را به صورت مکعبی خرد می کنیم و داخل یک تابه می گذاریم. تابه را روی حرارت ملایم قرار داده تا نان ها برشته شود.

مرحله دوم
می توان نان ها را درون سینی فر بریزیم و آن را در فر برشته کنیم. نان ها را وقتی برشته شد کنار می گذاریم. سپس یک قابلمه برداشته و شیر و شکر و نشاسته ذرت و خامه صبحانه را داخل آن می ریزیم. و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله سوم
سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مرتب هم می زنیم تا غلیظ شود. در ادامه گلاب را اضافه کرده و بعد از چند دقیقه که گلاب با دیگر مواد به خوبی ترکیب شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم
در یک قابلمه دیگر شهد را تهیه می کنیم. برای این کار، آب و شکر را با هم درون قابلمه مخلوط می کنیم. سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر حل شود. وقتی شکر حل شد، آبلیمو و زعفران را به آن اضافه کرده و می گذاریم کمی بجوشد.

بیشتر بخوانید:  فروماژ توت فرنگی

مرحله پنجم
پس از اینکه آبلیمو زعفران دم کرده با شربت ترکیب شدند، آنرا از روی حرارت بر می داریم. داخل ظرف مناسب، یک لایه نان تست می چینیم. سپس شربت داغ روی آن می ریزیم تا نان ها خیس شود. روی آن را فرنی می ریزیم.

مرحله ششم
روی ظرف را سلفون می کشیم تا خشک نشود. روی سلفون را با چنگال چند تا سوراخ ایجاد می کنیم تا عرق نکند. سپس درون یخچال قرار می دهیم. می توان روی آن را با کرم پیراشکی یا خامه فرم گرفته و هر ماده دیگری تزیین نمود.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
خواص لیمو ترش ، ۹ مورد از خاصیت ها و مضرات لیمو ترش
نوشتهٔ بعدی
خشک کردن ریحان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست