طرز تهیه دسر هویج خوشمزه و مخصوص با بیسکویت و عسل

آشپزی
بدون دیدگاه

دسر هویج یا جزریه یک دسر ترکی اصیل است که با استفاده از هویج و کرم شانتی تهیه می شود. هویج دارای ویتامین A است که علاوه بر طعم خوبی که دارد برای سلامتی مفید است. این دسر به صورت لایه ای با پایه بیسکوییت تهیه می شود. می توان به جای کرم شانتی و شیر در این دسر از خامه قنادی تهیه نمود. این دسر بسیار شیک و زیبا است و به صورت تک نفره سرو می شود که می توان در مهمانی ها و مجالس استفاده نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه دسر هویج در ادامه با سایت برکه فود همراه باشید.

مواد لازم دسر هویج
هویج درشت ۳ عدد
آب ۱ لیوان
شکر نصف لیوان
عسل ۱ قاشق غذا خوری
آبلیمو ۱ قاشق چای خوری
نشاسته ۱ قاشق چای خوری
نشاسته ذرت ۱ قاشق غذا خوری
آب ۲ قاشق غذا خوری
گردو یا بادام خرد شده یک چهارم لیوان
دارچین ۱ قاشق چای خوری
گلاب ۱ قاشق مربا خوری
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
بیسکوییت پتی بور ۱ بسته
مواد لازم برای کرم
کرم شانتی (پودر خامه) نصف لیوان
شیر سرد یک سوم لیوان
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
بادام پرک یا فندق پرک برای تزیین

طرز تهیه دسر هویج

مرحله اول
برای تهیه دسر هویج در ابتدای کار، کرم را تهیه می کنیم. برای این کار از کرم شانتی یا پودر خامه شیرین شده استفاده می کنیم که از لوازم قنادی قروشی ها تهیه می شود. ابتدای یک کاسه بر می داریم و کرم شانتی و وانیل را درون آن می ریزیم.

بیشتر بخوانید:  پنیر سوخاری

مرحله دوم
سپس شیر سرد را به آن اضافه می کنیم و با همزن می زنیم تا کاملا فرم بگیرد. روی کرم را سلفون می کشیم و درون یخچال قرار می دهیم تا خنک بماند. در این مرحله هویج را شسته و پوست می کنیم. سپس درشت خرد می کنیم و درون یک قابلمه می ریزیم.

مرحله سوم
سپس یک لیوان آب و یک قاشق شکر را اضافه کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد. در ادامه وقتی هویج ها پخت، در صورتی که هویج ها آب داشت، آن را از آب جدا می کنیم. سپس درون مخلوط کن می ریزیم و پوره می کنیم.

مرحله چهارم
می توان از رنده استفاده کرد یا با چنگال آن را پوره کرد. یک تابه بر می داریم. هویج های پوره شده را داخل تابه می ریزیم. شکر و آبلیمو و عسل و دارچین را اضافه کرده و روی حرارت متوسط قرار می دهیم و هم می زنیم تا شکر ها حل شود و به خورد هویج برود.

مرحله پنجم
سپس نشاسته ذرت را در یک کاسه کوچک با دو قاشق آب مخلوط می کنیم. مخلوط نشاسته را به آن اضافه کرده و آن قدر مخلوط می کنیم تا مانند حلوا از ظرف جدا شود. در این مرحله، وانیل و گلاب و گردو را اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم
سپس از روی حرارت برداشته و می گذاریم کنار تا خنک شود. در دستور اصلی این دسر از زرد چوبه و پودر میخک نیز استفاده شده است که می توان به جای گلاب از آن استفاده نمود. یک بیسکوییت برداشته و با پالت کمی خامه روی آن می کشیم و کنار می گذاریم.

بیشتر بخوانید:  پیراشکی مرغ

مرحله هفتم
در این مرحله یک بیسکوییت دیگر برداشته و مجدد زیر آن را به صورت کاملا یکدست خامه می کشیم. سپس با مواد هویجی را با پالت روی آن می کشیم و به صورت یکدست روی مواد را می پوشانیم. کناره های آن را پودر نارگیل می ریزیم.

مرحله هشتم
سپس روی بیسکوییت اول قرار می دهیم. در ادامه بیسکوییت ها را درون یک ظرف کنار هم می چینیم. سپس روی آن را مقداری خامه می ریزیم و خامه را ببه صورت کاملا یکدست صاف می کنیم. پرک بادام و پودر پسته را روی آن می ریزیم.

مرحله نهم
سپس درون یخچال قرار می دهیم تا جا بیفتد و خودش را بگیرد. این دسر چون تک به تک بیسکوییت ها را جدا گانه درست می کنیم کمی زمان بر است. اما می توان تمام بیسکوییت ها را به صورت لایه ای تهیه نمود. ولی تک تک جلوه بیشتری دارد.

مقالات مشابه

نوشتهٔ پیشین
آشنایی با خواص کلم سفید
نوشتهٔ بعدی
علت آب انداختن روی ماست و فوت و فن های درست کردن ماست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست