طرز تهیه عرایس گوشت

آشپزی

 

طرز تهیه عرایس گوشت

عرایس گوشت یکی از انواع نان های سنتی عربی است که به نام نان گوشت نیز شناخته می شود و در رستوران های ایرانی هم اغلب سرو می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه عرایس گوشت در ادامه با سایت برکه فود همراه باشید.

مواد لازم عرایس گوشت

خمیر فیلو نصف بسته
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق چای خوری
گوجه فرنگی ۲ عدد متوسط
فلفل سبز خرد شده ۱ عدد
جعفری خرد شده یک سوم لیوان
سیر رنده شده ۲ حبه
پیاز رنده شده ۱ عدد
هفت ادویه یا ادویه گوشت ۱ قاشق چای خوری
فلفل قرمز یک سوم قاشق چای خوری
نمک ۱ قاشق چای خوری
روغن زیتون به مقدار لازم

طرز تهیه عرایس گوشت

مرحله اول
برای تهیه عرایس گوشت خوشمزه در ابتدای کار، گوشت چرخ کرده را به همراه رب گوجه فرنگی و مقداری نمک، فلفل قرمز، روغن زیتون و ادویه گوشت داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله دوم
در این مرحله گوجه فرنگی ها را پوست می گیریم، سپس با رنده ریز رنده کرده و به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم. در ادامه فلفل سبز را از وسط باز می کنیم و تخمه های درون آنرا به طور کامل خارج می کنیم.

مرحله سوم
حالا فلفل را به همراه جعفری به صورت ساطوری ریز خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه پوست سیر و پیاز را می گیریم، سپس آنها را با رنده ریز رنده کرده و به کاسه می افزاییم. حالا مواد را به خوبی مخلوط می کنیم.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه سبزی پلو با ماهی و نکات طلایی برای آشپزی حرفه ای

مرحله چهارم
در این مرحله فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود. در همین حین یک قالب مناسب را با روغن چرب می کنیم، سپس خمیرهای فیلو را به صورت کاسه ای شکل می دهیم.

مرحله پنجم
حالا خمیرها را درون قالب می چینیم، سپس از ترکیب مواد درون خمیرها می ریزیم. و روی آنها را به صورت یکدست صاف می کنیم. در ادامه قالب حاوی خمیرها را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم نان ها به طور کامل بپزند.

مرحله ششم
برای پخت این نان خوشمزه حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زمان نیاز است. پس از اینکه پخت نان به پایان رسید، چند دقیقه گریل را روشن می کنیم، سپس نان ها را فر خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و سرو می کنیم.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, ,
نوشتهٔ پیشین
شما یک فابینگ هستید؟!!!
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه کرم باواریا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست