طرز تهیه فالوده کرمانی

آشپزی

مواد لازم فالوده کرمانی

شکر ۲ پیمانه
آب ۱ پیمانه
گلاب یا عرق نعنا نصف پیمانه
نشاسته ۱ پیمانه
آب ۵ پیمانه
تخم شربتی به مقدار دلخواه

طرز تهیه فالوده کرمانی

مرحله اول
برای تهیه فالوده خوشمزه به روش کرمانی در ابتدای کار، شربت را تهیه می کنیم. برای این کار، شکر را با آب مخلوط کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد و به قوام آید. سپس گلاب را اضافه کرده و از روی حرارت بر می داریم تا سرد شود.

مرحله دوم

نشاسته را با یک پیمانه آب سرد مخلوط می کنیم. سپس یک قابلمه برداشته و ۴ پیمانه دیگر آب را داخل آن می ریزیم و می گذاریم روی حرارت تا بجوشد. وقتی که آب جوشید، مخلوط آب و نشاسته را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم
در این مرحله می گذاریم به مدت یک ربع تا ۲۰ دقیقه روی حرارت کم بپزد. در این مدت باید به صورت مرتب مواد را هم بزنیم تا ته نگیرد. وقتی که نشاسته پخته شد، یک ظرف دیگر برداشته و آب سرد و کمی یخ را درون آن می ریزیم.

مرحله چهارم
حالا یک سبد دارای سوراخ های ریز را از فاصله ۴۰ تا ۵۰ سانتی متری نگه می داریم و مواد نشاسته ای را درون آن ریخته و با لیسک از سبد رد می کنیم تا داخل آب سرد ریخته شود. سپس فالوده ها را از آب جدا کرده و درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله پنجم
در مرحله پایانی تخم شربتی را که دو ساعت قبل با کمی آب گرم خیسانده ایم و شربتی که تهیه کرده ایم را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. سپس حدود ۴ الی ۵ ساعت داخل یخچال گذاشته و سپس سرو می کنیم.

بیشتر بخوانید:  کوفته کباب ترکی

مقالات مشابه

, , ,
نوشتهٔ پیشین
4 کاربرد جالب دهانشویه در خانه داری
نوشتهٔ بعدی
طرز تهیه شیرینی لطیفه گردویی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست