طرز تهیه فینگر فود سیب زمینی

آشپزی

طرز تهیه فینگر فود سیب زمینی

مواد لازم فینگر فود سیب زمینی

سیب زمینی ۳ عدد متوسط
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
جعفری ۱ دسته کوچک
تخم مرغ ۱ یا ۲ عدد
آرد سفید ۱ پیمانه
پودر سوخاری ۱ پیمانه
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
پودر سیر و پودر پیاز به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه فینگر فود سیب زمینی

مرحله اول
برای تهیه فینگر فود رولی خوشمزه با سیب زمینی ابتدا سیب زمینی ها را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه ۱ قاشق چایخوری نمک و ۲ پیمانه آب اضافه کردو قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله دوم
حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه برای پخت سیب زمینی زمان لازم است. پس از اینکه سیب زمینی ها به طور کامل پختند، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و روی سیب زمینی ها کمی آب سرد می گیریم تا خنک شوند.

مرحله سوم
در این مرحله پوست سیب زمینی ها را می گیریم و آنها درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه سیب زمینی ها را با گوشتکوب له می کنیم، سپس جعفری را به صورت ساطوری خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم
در این مرحله پنیر پیتزا را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز و زردچوبه به کاسه می افزاییم و به خوبی مواد را با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس روی کاسه را می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم
پس از گذشت یک ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم. سپس تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب به طور کامل هم می زنیم تا یکدست شوند. در ادامه آرد و پودر سوخاری را نیز درون دو کاسه دیگر می ریزیم و جلوی دستمان قرار می دهیم.

بیشتر بخوانید:  شنیسل مرغ

مرحله ششم
در این مرحله مایه سیب زمینی را به صورت لوله ای نازک و یکدست فرم می دهیم و درون یک سینی می چینیم. البته در صورت تمایل می توانیم به هر شکل دیگری به سلیقه خود مایه سیب زمینی را آماده کنیم.

مرحله هفتم
مثلا برای مجلسی تر شدن آن می توانیم از کاتر استفاده کنیم تا تمام سیب زمینی ها پس از پخت یک اندازه و یک شکل باشند. یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مخصوص سرخ کردنی اضافه می کنیم.

مرحله هشتم
حالا صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود، سپس سیب زمینی ها را ابتدا درون آرد سفید، سپس تخم مرغ و در پایان در پودر سوخاری می غلطانیم و درون روغن می اندازیم تا سرخ شوند.

مرحله نهم
پس از اینکه فینگرفودها به خوبی سرخ شدند و رنگشان طلایی شد، آنها را از روغن خارج کرده و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در پایان این فینگرفود خوشمزه و جذاب را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, ,
نوشتهٔ پیشین
تکنیک سرآشپزها برای رفع بوی گوشت از غذا
نوشتهٔ بعدی
دلیلی مهم برای آنکه آب هویج را همراه زنجبیل بخورید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست