طرز تهیه لوکوم میوه ای

آشپزی

طرز تهیه لوکوم میوه ای

مواد لازم لوکوم میوه ای

آب میوه ۳ لیوان
پودر نشاسته گل ۳ قاشق غذاخوری
شکر ۱۰۰ گرم
وانیل ¼ قاشق چایخوری
کره ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه لوکوم میوه ای

مرحله اول
برای تهیه لوکوم میوه ای توصیه می شود از آب میوه های شیرین یا حدالمقدور میوه های ملس استفاده شود. برای شروع آب میوه را صاف می کنیم، سپس داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه شکر و نشاسته را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم
در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به آرامی مواد را هم می زنیم تا غلظتی شبیه به فرنی پیدا کنند. توجه داشته این مرحله ممکن است بیش از یک ساعت زمان ببرد، پس با صبر و حوصله این مرحله را انجام دهید.

مرحله سوم
زمانی که طعم و بوی خامی نشاسته به طور کامل گرفته شد و مایه لوکوم به غلظت مناسب یعنی غلظتی شبیه به فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس کره را به همراه وانیل به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم
در این مرحله یک ظرف پیرکس را با کمی آب نمدار می کنیم، سپس مایه لوکوم را درون ظرف می ریزیم. در ادامه روی مایه لوکوم را با یک قاشق نمدار صاف می کنیم، سپس ظرف را به مدت ۸ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم
پس از گذشت این زمان مایه لوکوم باید کاملا منسجم و سفت شده باشد. حالا ظرف را از یخچال خارج می کنیم، سپس مایه لوکوم را با چاقو برش می زنیم. برای زیباتر شدن لوکوم ها می توانیم از کاتر گرد برای این کار استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید:  دستور پخت آش برنج

مرحله ششم
پس از اینکه برش زدن لوکوم ها به پایان رسید، باید رطوبت آنها را بگیریم. برای این منظور داخل یک بشقاب مقداری شکر دانه درشت یا پودر نارگیل می ریزیم و لوکوم ها را درون آن می غلطانیم، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, ,
نوشتهٔ پیشین
بهترین روش های نگهداری مواد غذایی
نوشتهٔ بعدی
تقویت بدن با میوه نسترن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست