طرز تهیه مسقطی شیر

آشپزی

مسقطی شیر یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که در گذشته به عنوان دسر هم سرو می شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مسقطی شیر در ادامه با سایت برکه فود همراه باشید.

مواد لازم مسقطی شیر

نشانسته ذرت ۱ پیمانه
شیر ۵ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
روغن مایع ½ پیمانه
گلاب ۱ پیمانه
زعفران به مقدار کافی
رنگ خوراکی به مقدار کافی
مغز بادام و مغز پسته به مقدار کافی
پودر هل نوک قاشق مرباخوری

طرز تهیه مسقطی شیر

مرحله اول
برای تهیه مسقطی شیر خوشمزه ابتدای کار یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس شیر را به همراه نشاسته ذرت و شکر به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه مخلوط نشاسته را تند تند هم می زنیم تا نشاسته گلوله نشود.

مرحله دوم
حالا مخلوط نشاسته را به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم هم می زنیم و اجازه می دهیم به غلظت برسد. در ادامه وقتی جوش زد، روغن را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود، سپس پودر هل را اضافه می کنیم.

مرحله سوم
در این مرحله مسقطی شیر را مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم عطر هل به طور کامل آزاد شود. در ادامه مغز بادام و مغز گردو را به همراه گلاب به مسقطی شیر اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله چهارم
حالا مسقطی شیر را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم، سپس به نیمی از مسقطی زعفران را به همراه رنگ خوراکی اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا رنگ مسقطی تغییر کند. در ادامه یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم.

بیشتر بخوانید:  فروماژ توت فرنگی

مرحله پنجم
در این مرحله کف ظرف مورد نظر را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و مایه مسقطی سفید را به صورت داغ درون ظرف می ریزیم، سپس مایه مسقطی زعفرانی هم به صورت داغ روی مایه سفید می ریزیم تا به هم بچسبند.

مرحله ششم
در نهایت روی مسقطی را با مغز بادام و گردو تزئین می کنیم، سپس به مدت ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. در آخر پس از گذشت این زمان مسقطی را از یخچال خارج کنید و به اندازه دلخواه برش بزنید. نوش جان.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
طرز تهیه کرم باواریا
نوشتهٔ بعدی
روش‌های فریز کردن دانه‌های انار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست