هلو کباب

آشپزی
بدون دیدگاه

 

هلو کباب

 

هلو کباب یکی از انواع کوفته های خوشمزه و مجلسی ایرانی است.  اصالت این غذا متعلق به کرمانشاه می باشد. برای مشاهده این آموزش با برکه فود  همراه باشید.

مواد لازم هلو کباب

گوشت چرخ کرده 500 گرم

لپه 200 گرم

پیاز 1 عدد

سیب زمینی 1 عدد

گردو 1/2 پیمانه

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

روغن و زردچوبه به مقدار لازم

مواد سس هلو کباب

پیاز 2 عدد

رب گوجه فرنگی 2 قاشق

شکر 1 قاشق

آبلیمو 1 قاشق

 آلو بخارا 1/2 پیمانه

زعفران 1/4 فنجان

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

زردچوبه و دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه هلو کباب

مرحله اول

برای تهیه هلو کباب کرمانشاهی ابتدا باید سس کوفته را درست کنیم، برای این منظور پیازها را به صورت خلالی متوسط خرد می کنیم و در یک قابلمه مناسب به همراه مقداری روغن تفت می دهیم تا پیازها به طور کامل کاراملی شوند. مقداری دارچین، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به پیاز اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم تا با هم ترکیب شوند. در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا طعم خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود.

مرحله دوم

در این مرحله آلو بخارا را به قابلمه اضافه می کنیم و در حد دو دقیقه تفت می دهیم تا با دیگر مواد یکدست شود. در ادامه زعفران دم کرده را به همراه ۲ پیمانه آب، شکر و آب لیمو ترش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سس غلیظ شود.بعد  به سراغ اماده کردن کوفته ها می رویم.برای این منظور لپه ها را که از قبل به خوبی خیسانده ایم به همراه ۲ پیمانه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا لپه نیم پز شود.

بیشتر بخوانید:  دستور پخت کوفته بادمجان

در ادامه لپه نیم پز شده را به همراه سیب زمینی، گوشت و پیاز چرخ می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و مواد را با دست چند دقیقه ورز می دهیم تا چسبندگی لازم را پیدا کنند.حالا از مایه کوفته به اندازه یک هلو بر می داریم و با دست انرا شکل می دهیم، سپس یک مغز گردو وسط ان قرار می دهیم و کوفته را به صورت گرد جمع می کنیم. به همین ترتیب تمام مایه کوفته را شکل می دهیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخل آن می ریزیم، سپس کوفته ها را داخل تابه می چینیم و به طور کامل سرخ می کنیم. پس از اینکه سرخ کردن کوفته ها به پایان رسید، آنها را به آرامی داخل سس می چینیم.کوفته ها باید به مدت یک ساعت در سس بمانند تا کاملا مغز پخت شوند، فقط توجه داشته باشید که حرارت زیر قابلمه باید کاملا ملایم باشد تا کوفته ها باز نشوند. در پایان کوفته ها را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه سس سرو می کنیم.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات مشابه

, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
دسر موز‌ و بیسکوئیت
نوشتهٔ بعدی
خورش مرجو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.